Azt, hogy pontosan mennyi ivolt a kárérték a metrótűzben, azóta sem sikerült megállapítani - tudta meg az fn.hu a Budapesti Közlekedési Központtól. Annyit azonban megtudtak, hogy a BKV Zrt. ugyan rendelkezik biztosítással a járművekre, viszont, hogy a biztosítás fedezi-e a kárértéket, szintén tisztázatlan.
Marad tehát a jelzett 3,5 milliárd forint, amit a portálnak adott közlés szerint elsősorban az üzemeltetési szempontból elengedhetetlen biztonsági- és működtető rendszerekre, rendszerelemekre költenek. Így, ajtóműködtető- és jelző rendszerre, vezérlési kábelek cseréjére, vezető pult felújításra, hangosításra, utastájékoztatás korszerűsítésére, és tűzjelző rendszer kiépítésére is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt is közölte, hogy ezekkel a munkákkal sem tudtak még elindulni a Tarlós István által bejelentett 43 darab metrókocsi forgalomból történő kivonása miatt, ugyanis ez az eredeti felújítási tervet módosítja.