#oktatás

Bohózattá silányítja az állam a tanárpereket a sorozatos hiányzással, utolsó pillanatos adatközléssel és hasonló trollkodással
 

Bohózattá silányítja az állam a tanárpereket a sorozatos hiányzással, utolsó pillanatos adatközléssel és hasonló trollkodással

Három per zajlik párhuzamosan, mind a háromban rá kellett már szólnia valamiért a bírónak a tankerületi vezetőre vagy annak jogi képviselőjére. Most kedden utolsó pillanatos adatközlés, és értelmezhetetlen adatok miatt kellett pert halasztani, de az is csodaszámba megy, ha a beidézett Marosi Beatrix vagy Rábel Krisztina tankerületi vezető megjelenik a tárgyalóteremben.

Rovó Attila Rovó Attila


PISA-felmérés: még soha nem volt ilyen rossz a magyar diákok teljesítménye matematikából
 

PISA-felmérés: még soha nem volt ilyen rossz a magyar diákok teljesítménye matematikából

Még soha nem értek el olyan alacsony eredményt a magyar diákok a PISA-teszteken, mint tavaly, és olvasás-szövegértésből is csak 2015-ben voltunk ilyen mélyen. A visszaesés majdnem minden országban tetten érhető. A magyar oktatási rendszer méltányossága továbbra is az egyik legrosszabb. Cikkünkben térképen és területenként rendezhető táblázatban mutatjuk az eredményeket.



Nyolcvan külföldi gyerek egy iskolában? A Bajza utcában már tanítják is, hogyan kell szót érteni egymással
 

Nyolcvan külföldi gyerek egy iskolában? A Bajza utcában már tanítják is, hogyan kell szót érteni egymással

Budapest néhány belső kerületében ma már minden negyedik lakó külföldi, az ő gyerekeiknek pedig akkor is iskolába kell járniuk, ha egy szót sem beszélnek magyarul. Így került több tucat külföldi kisdiák a VI. kerületi Bajza utcai Általános Iskolába is, ahol azonban nem ijedtek meg a kihívástól. Ehhez persze a körzeti iskolában nemcsak az idegen környezetbe kerülő kisdiákokon, hanem a velük kommunikálni nem tudó tanárokon is segíteni kellett. Ma viszont már nemcsak fővárosi, hanem vidéki iskolákból is tőlük kérnek segítséget. Egy multikulturális állami általános története.






Hogyan lehet bekerülni az ország legjobb gimnáziumába? – interjú a Fazekas igazgatójával, Erős-Honti Zsolttal
 

Hogyan lehet bekerülni az ország legjobb gimnáziumába? – interjú a Fazekas igazgatójával, Erős-Honti Zsolttal

A tehetséges gyerekek sokféleképpen érvényesülhetnek a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban, amely minden évben az elsők között van a HVG-rangsorban. Az intézmény igazgatója, Erős-Honti Zsolt szerint nem minden szól a versenyeredményekről, a lényeg, hogy az ide jelentkező diákok minden szükséges szakmai segítséget megkapjanak tudásuk és képességeik fejlesztéséhez.




Létezik-e
 

Létezik-e "jó gimnázium"? – a Radnóti igazgatója és a TanárBlog szerzője a Fülkében

Be kell-e nyomni a gyereket egy elitiskolába, hogy sikeres és boldog felnőtt legyen? Abszolútértékben számít-e az, hogy egy gimnázium első, tizedik, századik, vagy rajta sincs a középiskolákat rangsoroló listán? Mi a dolga egy jó osztályfőnöknek, mit ad a közösség egy diáknak, és van-e út a minőségi oktatás felé azoknak, akik hátrányos helyzetből jönnek? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk Láng Györggyel és Prievara Tiborral a HVG 2024-es középiskolai rangsorának apropóján.

hvg.hu hvg.hu







„Nem kell még temetni az iskolát”
 

„Nem kell még temetni az iskolát”

El kellene felejteni, hogy az iskola pusztán azért van, hogy egy szakmára felkészítse a gyerekeket, helyette az oktatásnak arra kellene fókuszálni, hogy a mai gyerekek (minden gyerek!) jóllétben, boldogságban éljen. Magyarország ettől a gondolkodástól olyan távol van, mint a finn pedagógusképzés a hazaitól. Ott tízszeres a túljelentkezés, itt lasszóval sem találni tanárjelöltet.

B.I. B.I.