#oktatás





Butítják vagy fejlesztik gyerekeinket a számítógépek?
 

Butítják vagy fejlesztik gyerekeinket a számítógépek?

Negyven németországi tudós a napokban azzal a javaslattal állt elő, hogy a német iskolákba és óvodákba járó 4–11 év közötti gyerekek körében állítsák le a digitális eszközök és tananyagok használatát, mert a számítógépek negatív hatással vannak a fejlődésükre. A petíciót német és nemzetközi körökben is többen támadták. A témával kapcsolatban Németországban élő magyar szülők és pedagógusok is megszólalnak. A Deutsche Welle riportja.

Deutsche Welle Deutsche Welle


A PISA-jelentés azt mutatja, nagyon nem mindegy, hogyan adjuk a gyerek kezébe az okoseszközöket
 

A PISA-jelentés azt mutatja, nagyon nem mindegy, hogyan adjuk a gyerek kezébe az okoseszközöket

Azok az országok, ahol már a pandémia előtt is széles körűen használták a digitális eszközöket az oktatásban, sokkal kevésbé estek vissza a PISA-teszteken. Ugyanakkor, ahol a diákok órákig csetelnek és játszanak az iskolában is, 49 ponttal kevesebb pontot értek el matematikából. Érdekes viszont, hogy ahol egyszerűen tiltják a mobilt a suliban, a diákok éjszaka sem kapcsolják ki az értesítéseket, nem tanulják meg ugyanis a felelős eszközhasználatot. A tiltás tehát önmagában nem megoldás.


„Velük marad a színház illata” – Milyenek a drámatagozatos középiskolai képzések?
 

„Velük marad a színház illata” – Milyenek a drámatagozatos középiskolai képzések?

Sokan azt gondolják, drámatagozatra kizárólag azoknak érdemes felvételizniük, akik biztosan színészek vagy rendezők szeretnének lenni, és ezt már kiskamaszként is biztosan tudják. A valóság nem is lehetne ettől távolabb – mondja az ország egyik legnevesebb drámás középiskolája, a Vörösmarty Mihály Gimnázium (VMG) igazgatóhelyettese, Meleg Gábor, aki egyúttal a VMG drámai munkacsoportjának vezetője is.





Bohózattá silányítja az állam a tanárpereket a sorozatos hiányzással, utolsó pillanatos adatközléssel és hasonló trollkodással
 

Bohózattá silányítja az állam a tanárpereket a sorozatos hiányzással, utolsó pillanatos adatközléssel és hasonló trollkodással

Három per zajlik párhuzamosan, mind a háromban rá kellett már szólnia valamiért a bírónak a tankerületi vezetőre vagy annak jogi képviselőjére. Most kedden utolsó pillanatos adatközlés, és értelmezhetetlen adatok miatt kellett pert halasztani, de az is csodaszámba megy, ha a beidézett Marosi Beatrix vagy Rábel Krisztina tankerületi vezető megjelenik a tárgyalóteremben.

Rovó Attila Rovó Attila


PISA-felmérés: még soha nem volt ilyen rossz a magyar diákok teljesítménye matematikából
 

PISA-felmérés: még soha nem volt ilyen rossz a magyar diákok teljesítménye matematikából

Még soha nem értek el olyan alacsony eredményt a magyar diákok a PISA-teszteken, mint tavaly, és olvasás-szövegértésből is csak 2015-ben voltunk ilyen mélyen. A visszaesés majdnem minden országban tetten érhető. A magyar oktatási rendszer méltányossága továbbra is az egyik legrosszabb. Cikkünkben térképen és területenként rendezhető táblázatban mutatjuk az eredményeket.



Nyolcvan külföldi gyerek egy iskolában? A Bajza utcában már tanítják is, hogyan kell szót érteni egymással
 

Nyolcvan külföldi gyerek egy iskolában? A Bajza utcában már tanítják is, hogyan kell szót érteni egymással

Budapest néhány belső kerületében ma már minden negyedik lakó külföldi, az ő gyerekeiknek pedig akkor is iskolába kell járniuk, ha egy szót sem beszélnek magyarul. Így került több tucat külföldi kisdiák a VI. kerületi Bajza utcai Általános Iskolába is, ahol azonban nem ijedtek meg a kihívástól. Ehhez persze a körzeti iskolában nemcsak az idegen környezetbe kerülő kisdiákokon, hanem a velük kommunikálni nem tudó tanárokon is segíteni kellett. Ma viszont már nemcsak fővárosi, hanem vidéki iskolákból is tőlük kérnek segítséget. Egy multikulturális állami általános története.