Beismerte a Közép-Pesti Tankerületi Központ: magántanárokkal oldják meg a nyelvoktatást több állami suliban
A tankerületi központ azt viszont már nem árulta el, hogy milyen óradíjban alkalmazzák a magántanárokat.
A tankerületi központ azt viszont már nem árulta el, hogy milyen óradíjban alkalmazzák a magántanárokat.
A nyolc órán át tartó, a kimenetelét tekintve a tanulók egész későbbi életére kihatással lévő Suneung tesztre a szokásoshoz képest másfél perccel kevesebb időt hagytak Szöulban, amin aztán több tucat diák annyira felháborodott, hogy beperelték a kormányt.
Tárgyalásra hívta a Belügyminisztérium a pedagógus-szakszervezetek képviselőit, az egyeztetés témája lesz a január 31-ére tervezett újabb pedagógussztrájk. Egy belső felmérés azt mutatja, hogy a tanárok benne lennének az akcióban, hogy 11 pontos követeléslistájuknak érvényt szerezzenek.
Van egy igazi felfutó idegen nyelv is a 2022-es népszámlálás adatait áttekintve. HVG-ténytár.
Több mint egy éve ígéri az Orbán-kormány a pedagógusok béremelését, 2025-re a bruttó 800 ezer forintos átlagot – ha majd jön az EU-s pénz. Ám most, hogy már tényleg jön, jövőre így is csak az enélkül is tervezett 10 százalékos emelés tűnik biztosnak, amit viszont már el is vitt az infláció. Bár eddig azt mondták, kész menetrend van az emelésre, Orbán szerint a parlament csak ezután dönt.
A 2022-es PISA-felmérés azt mutatta, hogy az eddigi „éltanuló” országok teljesítménye drasztikusan bezuhant, európaiként egyedül Észtország maradt az élbolyban a sok ázsiai ország között. Ehhez leginkább az iskolák, pedagógusok szakmai autonómiája kellett, illetve az, hogy a rendszer megtanítsa tanulni és kérdezni a gyerekeket.
Sikertörténet a magyar oktatás, vagy továbbra is szükség lenne egy alapos reformra? – vetődik fel a kérdés a legfrissebb PISA-eredmények láttán. A kormány az előbbit mondja, holott örömre semmi ok.
A sztrájkoló és a másodállást vállaló tanárokról is többet akar tudni a Pintér Sándor vezette tárca az iskolai kérdőíves kutatásával. A szakszervezet bírálja a kérdésekbe csomagolt állításokat.
Az önkormányzat döntött így.
A PISA-eredmény azért is elkeserítő, mert az ország egyik legnagyobb problémája a szakterületek merev elválasztása. Holott inter-, multi- és transzdiszciplináris szemléletre lenne szükség a boldoguláshoz, és nemcsak a vizsgákon. Aki így nevelődik, annak a merészsége, szabadsága, tehát érettsége és kreativitása nagyobb.
A szülők panaszolták be a tanárt, az ügyből már országos vita lett.
A BM figyel, meghallgat, türelmes, tele van atyai szeretettel.
Csak növelte a társadalmi különbségeket, mindenki rosszul járt vele, hogy már csak 16 éves korig kötelező iskolába járni – mutat rá egy friss tanulmány.
Negyven németországi tudós a napokban azzal a javaslattal állt elő, hogy a német iskolákba és óvodákba járó 4–11 év közötti gyerekek körében állítsák le a digitális eszközök és tananyagok használatát, mert a számítógépek negatív hatással vannak a fejlődésükre. A petíciót német és nemzetközi körökben is többen támadták. A témával kapcsolatban Németországban élő magyar szülők és pedagógusok is megszólalnak. A Deutsche Welle riportja.
A köznevelésért felelős államtitkár szerint alaptalan a szakszervezetek aggodalma.
Azok az országok, ahol már a pandémia előtt is széles körűen használták a digitális eszközöket az oktatásban, sokkal kevésbé estek vissza a PISA-teszteken. Ugyanakkor, ahol a diákok órákig csetelnek és játszanak az iskolában is, 49 ponttal kevesebb pontot értek el matematikából. Érdekes viszont, hogy ahol egyszerűen tiltják a mobilt a suliban, a diákok éjszaka sem kapcsolják ki az értesítéseket, nem tanulják meg ugyanis a felelős eszközhasználatot. A tiltás tehát önmagában nem megoldás.
Sokan azt gondolják, drámatagozatra kizárólag azoknak érdemes felvételizniük, akik biztosan színészek vagy rendezők szeretnének lenni, és ezt már kiskamaszként is biztosan tudják. A valóság nem is lehetne ettől távolabb – mondja az ország egyik legnevesebb drámás középiskolája, a Vörösmarty Mihály Gimnázium (VMG) igazgatóhelyettese, Meleg Gábor, aki egyúttal a VMG drámai munkacsoportjának vezetője is.
Megvan végre! A magyar oktatás végre felküzdötte magát az OECD-átlag színvonalára. Miközben maradt ugyanolyan tré. Vélemény.
Tízéves távlatban a fiatalok 36 százaléka szerint romlani fog a helyzet Magyarországon.