A szülők átnevelése kezdetét veszi
A jó, a nemzeti pedagógus után ki kell alakítani a jó, a nemzeti szülőt is. A jó szülő pedig elfogadja, hogy ő nem tud nevelni, legföljebb hároméves korig.
A jó, a nemzeti pedagógus után ki kell alakítani a jó, a nemzeti szülőt is. A jó szülő pedig elfogadja, hogy ő nem tud nevelni, legföljebb hároméves korig.
A kormányzat által felvetett közösségi főiskolák alapítását sokan a magyar hagyományokban is visszaköszönő német népfőiskola-rendszerrel kötötték össze. Pedig a német népfőiskola (Volkshochschule) nem felsőoktatási intézmény. Nem akadémiai szinten folyik az oktatás, és az itt szerzett oklevelek sem felelnek meg semmilyen szempontból bármilyen felsőoktatásban szerzett bizonyítványnak. Attól még hasznos képzést nyújt – a hvg.hu utánajárt, hogy pontosan milyet.
Hiába beszél a kormány az egész napos iskola bevezetéséről, annak feltételei továbbra sem adottak. Jelenlegi formájában arra szolgál csupán, hogy a pedagógusok tanítási óraszámukon felüli kötelező intézményben eltöltendő idejét kitöltsék - írta Osztolykán Ágnes LMP-s szakpolitikus.
Az Új Széchenyi-terv plakátjára ragasztottak ki a kormányt kritizáló rövid mondatokat Budapesten. Az üzenetek között olyanok bukkantak fel, mint: "szar érzés, hogy bezárják a kolimat", "szar érzés, hogy beesik a hó az előadóba", vagy "szar érzés, hogy oktatás helyett propagandára költ a kormány". Az alábbi képek a Hallgatói Hálózat Facebook-oldalán jelentek meg.
Az egész napos iskolai felügyelet nem azonos azzal a rugalmas oktatási módszerrel, amely a gyerekeknek nemcsak szimpla oktatást, hanem közösségi teret és értelmes szabadidő-eltöltést is jelent. Az új rendszer leginkább a hagyományos iskola-napközi kombóra emlékeztet, noha a napközi fogalom nyomtalanul eltűnt a jogszabályokból.
Kipateroltak egy egész középiskolát a kormány kiemelt projektjének számító fertődi kastélyból, csak hogy az eddigi tantermeikbe is műgyűjtemények kerülhessenek. Az új iskola építését még el sem kezdték, de a kormánybiztos szerint semmi keresnivalójuk a barokk kincsben. Úgyhogy a tanárok „kínjukban röhögve” költöztetik a padokat, a szülők meg aggódnak.
Minden szinten lehet cigányozni, zsidózni, lehet gúnyos megjegyzéssel illetni színházat és színészt, lehet ezen tovább élcelődni, hiszen jól odamondták a buziknak. Lehet a pedagógusokat hasonlattal a „konyakozó”, lelketlen kategóriába tenni, aki többet akar, mint amit érdemel. Hosszasan lehetne folytatni a sort.
Ahogy nő az Ausztriában munkát vállaló magyarok száma, úgy emelkedik az ott tanuló magyar gyerekeké is – olvasható a Napi Gazdaságban. A magyar diákokat ma már gyakran toborozzák is az osztrák települések.
Kénytelen volt megválni posztjától az országos oktatástudományi intézet vezetője Kínában, miután kiderült, hogy tanulmányútnak álcázta dél-amerikai útját, amelyre feleségét is magával vitte – számolt be a Beijing News című újság keddi számában.
Az újbudai Állásiroda informatikai képzést indított 15 álláskereső részére, az oktatók részben az Ericsson munkatársai.
A középiskolások vizsgáinak eredményeit főként a génjeik határozzák meg, az oktatás csak kisebb részben felelős - állítja egy tanulmány, amely a jövő oktatáspolitikáját tervező brit minisztérium figyelmét is felkeltette.
Politikai hátszél döntheti el, ki kerül Szeged egyik legerősebb, nyelvtagozatos iskolájának élére – legalábbis ettől tartanak az ide járó gyerekek szülei, akik ezért nyílt levéllel kampányolnak a szakmai döntésért. A megszólított fideszes kormánymegbízott szerint neki ehhez semmi köze, a szaktárca szerint a legrátermettebb pályázó lesz a befutó, de a "szóbeszéd" mostanra átpolitizálta a helyi matektanár és kívülről érkező tanárnő vetélkedését.
Csak a fideszes főurak és a maffiacsaládok engedhetik meg maguknak a gyermekvállalást – véli az MSZP egyik elnökségi tagja.
Kirakatba szánt testületté kezd válni a kormányzat által szívesen futtatott Antiszegregációs Kerekasztal, amelyet az egyik legelismertebb civil szakember már ott is hagyott. A szakminisztérium szerint a testület továbbra is működik, miközben a hvg.hu-nak más tagok is azt mondták, szintén a távozást fontolgatják, mert a kormányzat semmit nem tesz a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásáért.
A hírügynökség a Berettyóújfaluban működő Igazgyöngy felzárkóztató iskoláról készített riportot, ahol a hátrányos helyzetű családok gyerekeinek kitörésében próbálnak segíteni a pedagógusok.
A köznevelési államtitkár alapvetően elégedett a most záruló tanévvel, az új köznevelési törvényhez kapcsolódó legtöbb fontos jogszabály elkészült. Hoffmann Rózsa az MTI-nek adott tanévzáró interjúban beszélt arról is, hogy az átlagosan 40 százalékos fizetésemelést hozó pedagógus-életpályamodell szeptemberi indulására egyre javuló esélyeket lát. Hogy valóban elindul-e, arra szerinte három-négy hét múlva adható egyértelmű válasz.
Az MSZP szerint az elmúlt tanévben a korábbinál kevesebb figyelem jutott a diákokra, több lett a bürokrácia és csökkent az oktatás színvonala.
Hoffmann Rózsa szerint a most záruló tanév a szokásos rendben, a diákokra "gondosan ügyelve" zajlott, és semmi kirívó esemény nem jellemezte az eltelt időszakot.
Az Együtt 2014–Párbeszéd Magyarországért (Együtt-PM) elégtelen bizonyítványt állított ki az oktatási kormányzat tevékenységéről. A választási szövetség öt területet értékelt, és úgy látja, hogy a kabinet mindegyiken megbukott.