Lista készült a legfeleslegesebb végzettségekről
Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, mennyire éri meg bizonyos területeken az alapfokú diplomán felül a mesterképzést is elvégezni.
Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, mennyire éri meg bizonyos területeken az alapfokú diplomán felül a mesterképzést is elvégezni.
A következő két évben világszerte 4,4 millió munkahelyet kell majd betölteni Big Data-elemzésben jártas szakemberekkel. Tudásuk abban a 2500 metropoliszban is nélkülözhetetlen lesz, ahol az IBM okos városfejlesztései futnak. A vállalat ezernél több felsőoktatási intézménnyel indított már képzési együttműködést, Írországban már mesterszakon is lehet Big Data-diplomát szerezni. Magyarországon még nincs kifejezetten Big Data-képzés.
Több mint 130 milliárdot fordít a kormány saját forrásból 2014-ben nagyberuházásokra. Az összeg 40 százaléka stadionfejlesztésre megy el, további sportkiadások 23 százalékot tesznek ki, a Kossuth tér fejlesztése pedig több mint 10 százalékot elvisz.
A beígért nyelvvizsga-amnesztia vagy a nyelviskola piac bekebelezése az igazi problémát leplezi el. Az LMP holnap az Országgyűlésben kérdést tesz fel és szembesíti a kormányt mindezzel.
A pedagógiai szakszolgálatok átszervezése is teljes káoszba torkollott. Számos bölcsődében, óvodában és iskolában szeptember 1-től megszűnt a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztése. Több iskolapszichológust, gyógypedagógust, szociális munkást és gondozót kell munkába állítani, az iskolarendőrökre pedig semmi szükség - áll abban a közleményben, melyet a Demokratikus Koalíció alelnöke, Niedermüllet Péter jegyez.
Az egészségügyre, oktatásra, közbiztonságra, gazdaságfejlesztésre is több forrás jut jövőre - mondta a kormányszóvivő csütörtök este a Duna tévécsatorna Közbeszéd című műsorában.
Az idén 15 éves Cisco Hálózati Akadémia megbízásából kutatás készült, amely a hallgatók és oktatók elégedettsége mellett az elérhető minősítések piaci értékét vizsgálta. A felmérés keretében a Cisco azt is feltérképezte, hogy a program által kínált képesítések milyen mértékben járulnak hozzá a karriercélok eléréséhez, és a hallgatók milyen elképzelésekkel rendelkeznek a munkavállalással kapcsolatban.
Ha éppen úgy tetszik nekik, a magyar oktatás pillanatnyi irányítói a finn oktatási modellt idézik nézeteik alátámasztására. A skandináv unortodoxia azonban összességében köszönő viszonyban sincs a magyarral. Az méltányos, eredményes, az iskolai és a tanári autonómiára épít, nincs tanfelügyelet, nincs szegregáció, bukás, lemorzsolódás, és nem mellékesen a világ egyik legjobb oktatási rendszere. A magyarról egyik sem mondható el.
Milyen osztálytermekben tanulnak a világ nebulói Argentínától Japánon keresztül az arab világig. Nézzen képeket iskolai osztálytermekről!
A jó, a nemzeti pedagógus után ki kell alakítani a jó, a nemzeti szülőt is. A jó szülő pedig elfogadja, hogy ő nem tud nevelni, legföljebb hároméves korig.
A kormányzat által felvetett közösségi főiskolák alapítását sokan a magyar hagyományokban is visszaköszönő német népfőiskola-rendszerrel kötötték össze. Pedig a német népfőiskola (Volkshochschule) nem felsőoktatási intézmény. Nem akadémiai szinten folyik az oktatás, és az itt szerzett oklevelek sem felelnek meg semmilyen szempontból bármilyen felsőoktatásban szerzett bizonyítványnak. Attól még hasznos képzést nyújt – a hvg.hu utánajárt, hogy pontosan milyet.
Hiába beszél a kormány az egész napos iskola bevezetéséről, annak feltételei továbbra sem adottak. Jelenlegi formájában arra szolgál csupán, hogy a pedagógusok tanítási óraszámukon felüli kötelező intézményben eltöltendő idejét kitöltsék - írta Osztolykán Ágnes LMP-s szakpolitikus.
Az Új Széchenyi-terv plakátjára ragasztottak ki a kormányt kritizáló rövid mondatokat Budapesten. Az üzenetek között olyanok bukkantak fel, mint: "szar érzés, hogy bezárják a kolimat", "szar érzés, hogy beesik a hó az előadóba", vagy "szar érzés, hogy oktatás helyett propagandára költ a kormány". Az alábbi képek a Hallgatói Hálózat Facebook-oldalán jelentek meg.
Az egész napos iskolai felügyelet nem azonos azzal a rugalmas oktatási módszerrel, amely a gyerekeknek nemcsak szimpla oktatást, hanem közösségi teret és értelmes szabadidő-eltöltést is jelent. Az új rendszer leginkább a hagyományos iskola-napközi kombóra emlékeztet, noha a napközi fogalom nyomtalanul eltűnt a jogszabályokból.
Kipateroltak egy egész középiskolát a kormány kiemelt projektjének számító fertődi kastélyból, csak hogy az eddigi tantermeikbe is műgyűjtemények kerülhessenek. Az új iskola építését még el sem kezdték, de a kormánybiztos szerint semmi keresnivalójuk a barokk kincsben. Úgyhogy a tanárok „kínjukban röhögve” költöztetik a padokat, a szülők meg aggódnak.
Minden szinten lehet cigányozni, zsidózni, lehet gúnyos megjegyzéssel illetni színházat és színészt, lehet ezen tovább élcelődni, hiszen jól odamondták a buziknak. Lehet a pedagógusokat hasonlattal a „konyakozó”, lelketlen kategóriába tenni, aki többet akar, mint amit érdemel. Hosszasan lehetne folytatni a sort.
Ahogy nő az Ausztriában munkát vállaló magyarok száma, úgy emelkedik az ott tanuló magyar gyerekeké is – olvasható a Napi Gazdaságban. A magyar diákokat ma már gyakran toborozzák is az osztrák települések.
Kénytelen volt megválni posztjától az országos oktatástudományi intézet vezetője Kínában, miután kiderült, hogy tanulmányútnak álcázta dél-amerikai útját, amelyre feleségét is magával vitte – számolt be a Beijing News című újság keddi számában.
Az újbudai Állásiroda informatikai képzést indított 15 álláskereső részére, az oktatók részben az Ericsson munkatársai.