Hiller: "Jól elvannak egymással, de a helyzet egyre rosszabb"
Az MSZP szerint a kormány nem tud mit kezdeni a felsőoktatással, ezt jelzi, hogy a szerdai kormányülésen mégsem tárgyalták a felsőoktatási koncepciót.
Az MSZP szerint a kormány nem tud mit kezdeni a felsőoktatással, ezt jelzi, hogy a szerdai kormányülésen mégsem tárgyalták a felsőoktatási koncepciót.
Úgy tűnik, bonyolult kérdést sikerült feltenni Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkárságának: arra voltunk kíváncsiak, jelenleg melyik magyar iskolákban nem dőlt el véglegesen, ki vezeti az intézményt. Az kiderült, hogy már nem száz iskoláról van szó, mint korábban, hanem több mint 150-ről, de ezekről két állami intézmény több hét alatt sem tudott összehozni egy listát – aminek eleve léteznie kellene.
Jól vizsgázott az iskolai szociális munkás hálózat, mégis rendőrtisztek lesznek helyettük 200 oktatási intézményben. Szegeden négy iskolát jelölt ki a fenntartó, amelyekben szükségesnek ítélték meg a rendőri jelenlétet. Kettőben a diákok zöme halmozottan hátrányos helyzetű, többen cigány származásúak, állami gondoskodásban élők, ezekben hosszú évek óta sziszifuszi küzdelmet folytatnak a tanárok és a munkájukat segítő pedagógiai asszisztensek, szociális munkások, pszichológusok. A másik két kiválasztott középiskola vezetői nem kívántak nyilatkozni, sokak szerint stigmatizál a bűnmegelőzési tanácsadói programba kerülés. Hétfőtől indulnak az őrnagyok az iskolákba, de még mindig nem tudják a tanárok, hogy mi is lesz a feladatuk.
Hírek szerint félnek a szegedi pedagógusok, ezért is voltak kevesen volt az ottani demonstráción, ami rendőrségi igazoltatással kezdődött, de végül megtartották.
A következő két évben világszerte 4,4 millió munkahelyet kell majd betölteni Big Data-elemzésben jártas szakemberekkel. Tudásuk abban a 2500 metropoliszban is nélkülözhetetlen lesz, ahol az IBM okos városfejlesztései futnak. A vállalat ezernél több felsőoktatási intézménnyel indított már képzési együttműködést, Írországban már mesterszakon is lehet Big Data-diplomát szerezni. Magyarországon még nincs kifejezetten Big Data-képzés.
A beígért nyelvvizsga-amnesztia vagy a nyelviskola piac bekebelezése az igazi problémát leplezi el. Az LMP holnap az Országgyűlésben kérdést tesz fel és szembesíti a kormányt mindezzel.
Az egészségügyre, oktatásra, közbiztonságra, gazdaságfejlesztésre is több forrás jut jövőre - mondta a kormányszóvivő csütörtök este a Duna tévécsatorna Közbeszéd című műsorában.
Ha éppen úgy tetszik nekik, a magyar oktatás pillanatnyi irányítói a finn oktatási modellt idézik nézeteik alátámasztására. A skandináv unortodoxia azonban összességében köszönő viszonyban sincs a magyarral. Az méltányos, eredményes, az iskolai és a tanári autonómiára épít, nincs tanfelügyelet, nincs szegregáció, bukás, lemorzsolódás, és nem mellékesen a világ egyik legjobb oktatási rendszere. A magyarról egyik sem mondható el.
Milyen osztálytermekben tanulnak a világ nebulói Argentínától Japánon keresztül az arab világig. Nézzen képeket iskolai osztálytermekről!
Hiller István országos vitasorozatra hívta ki Hoffmann Rózsát.
Csődközeli helyzetbe került, a dolgozóik kirúgására készül a Pető Intézet, a működtetők potya áron, mutyigyanús módon adnák el az ingatlanjaikat, amelybe kormányzati szerv, parkolóház, esetleg VIP-kórház költözne – ilyen és ehhez hasonló találgatások láttak napvilágot az elmúlt hetekben a Pető Intézet lehetséges sorsáról. A hvg.hu utánajárt, mi igaz ezekből az állításokból.
Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, mennyire éri meg bizonyos területeken az alapfokú diplomán felül a mesterképzést is elvégezni.
Több mint 130 milliárdot fordít a kormány saját forrásból 2014-ben nagyberuházásokra. Az összeg 40 százaléka stadionfejlesztésre megy el, további sportkiadások 23 százalékot tesznek ki, a Kossuth tér fejlesztése pedig több mint 10 százalékot elvisz.
A pedagógiai szakszolgálatok átszervezése is teljes káoszba torkollott. Számos bölcsődében, óvodában és iskolában szeptember 1-től megszűnt a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztése. Több iskolapszichológust, gyógypedagógust, szociális munkást és gondozót kell munkába állítani, az iskolarendőrökre pedig semmi szükség - áll abban a közleményben, melyet a Demokratikus Koalíció alelnöke, Niedermüllet Péter jegyez.
Az idén 15 éves Cisco Hálózati Akadémia megbízásából kutatás készült, amely a hallgatók és oktatók elégedettsége mellett az elérhető minősítések piaci értékét vizsgálta. A felmérés keretében a Cisco azt is feltérképezte, hogy a program által kínált képesítések milyen mértékben járulnak hozzá a karriercélok eléréséhez, és a hallgatók milyen elképzelésekkel rendelkeznek a munkavállalással kapcsolatban.
A jó, a nemzeti pedagógus után ki kell alakítani a jó, a nemzeti szülőt is. A jó szülő pedig elfogadja, hogy ő nem tud nevelni, legföljebb hároméves korig.
A kormányzat által felvetett közösségi főiskolák alapítását sokan a magyar hagyományokban is visszaköszönő német népfőiskola-rendszerrel kötötték össze. Pedig a német népfőiskola (Volkshochschule) nem felsőoktatási intézmény. Nem akadémiai szinten folyik az oktatás, és az itt szerzett oklevelek sem felelnek meg semmilyen szempontból bármilyen felsőoktatásban szerzett bizonyítványnak. Attól még hasznos képzést nyújt – a hvg.hu utánajárt, hogy pontosan milyet.
Hiába beszél a kormány az egész napos iskola bevezetéséről, annak feltételei továbbra sem adottak. Jelenlegi formájában arra szolgál csupán, hogy a pedagógusok tanítási óraszámukon felüli kötelező intézményben eltöltendő idejét kitöltsék - írta Osztolykán Ágnes LMP-s szakpolitikus.
Az Új Széchenyi-terv plakátjára ragasztottak ki a kormányt kritizáló rövid mondatokat Budapesten. Az üzenetek között olyanok bukkantak fel, mint: "szar érzés, hogy bezárják a kolimat", "szar érzés, hogy beesik a hó az előadóba", vagy "szar érzés, hogy oktatás helyett propagandára költ a kormány". Az alábbi képek a Hallgatói Hálózat Facebook-oldalán jelentek meg.