Amerikai izomautót csinálni egy Ferrariból. Szentségsértés?
Érdekes gondolat egy európai V12-es motorú maranellói telivérből egy hatalmas állókarburátoros amerikai V8-as hot rodot faragni.
Érdekes gondolat egy európai V12-es motorú maranellói telivérből egy hatalmas állókarburátoros amerikai V8-as hot rodot faragni.
Az 1950-ben gyártott Ferrari 166 MM-et maga Gianni Agnelli, a Fiat első embere rendelte magának. A ritkaság most meg is nyert egy osztályonfelüli szépségversenyt.
Közel ötven darab, elsőosztályú módon restaurált old és young timer vonult végig Balatonfüreden a hétvégén. Ezt nem hagyhattuk ki.
Három hét múlva eladó sorba kerül egy Ferrari 250 GT SWB California Spyder. A típusból mindössze 56 darabot készítettek, de az árverésre kerülő változat ennél még ritkább, hiszen annak a 16 példánynak az egyike, amelyek elöl nem kaptak külön lámpaburát. A tökéletesen restaurált, díjnyertes példány becsült értéke jócskán meghaladja a tízmillió eurót. Csak emlékeztetőül, a héten 4,4 milliárd forintot lehet nyerni az ötös lottón.
Karl-Thomas Neumann Diplomat A V8 Coupéjából mindössze 347 példány készült, amiből övé az utolsó.
A Skoda 130 RS talán nem túlzás, anno ugyanolyan kívánatos volt, mint egy Porsche, és ez most is így van az Audi R8 alapjaira épített modern változattal, amiből mindössze néhány példány megépítését tervezik.
Elárverezik az egyik legolaszabb veterán BMW-t. A BMW-Glas 3000 V8 Fastback tervezője korábban Maseratikat tervezett, innen az olaszos beütés.
Az eladásra kínált 1907-es gyártási évű Strap Tank mostanra a legértékesebb motorok közé tartozik, ami valaha kigördült a milwaukee-i üzemből.
A villanyos DKW Schnellaster Kastenwagenből mindössze két példány maradt, az egyiket biztos helyen őrzik majd meg az utókornak.
Jelentősen növeli az 1966-os 275 GTB Competizione értékét, hogy 1967-ben Le-Mans-t nyertek vele.
Ötven év után idén januártól ismét lehet új autókat vásárolni a kubaiaknak, de még a leharcolt állapotú használt példányok is olyan drágák, hogy a többség továbbra is ötvenéves veteránokkal jár. Mi mással, mint a Buena Vista Social Club legismertebb számával lehet kedvet csinálni az ezeket bemutató dokumentumfilmhez.
A Pininfarina dizájnstúdióban készült 512S Modulo leginkább egy űrhajóra hasonlít, a műszaki alapjai pedig egy versenyautóból érkeztek.
Szeptember végén esedékes a Volkswagen márkatalálkozója, ami egyre komolyabb rendezvény. Az idén az utolsó T2-es modell lehet a legnagyobb sztár.
Nagyon mélyen zsebbe kell nyúlnia annak, aki az összes példányt meg akarja venni, hiszen olyan ritkaságok is a gyűjtemény részét képezik, mint az 1971-es Ferrari Daytona és az 1931-es Bentley 4 1/2-litre Blower.
A Lightweight E-Type-ból 18 példányt akartak megépíteni a britek 1963-ban, de végül csak 12 darab készült el belőle. Nemrég elhatározták, hogy a maradék hatot is megépítik, melyek közül az első újkori példány el is készült.
Az 1966-os, háromüléses 365 P Berlinetta Speciale-ból mindössze egy példány készült.
Plymouth Hemi Cuda Convertible. A Mecum aukciós ház négymillió dollár körüli összeget remél egy ilyen 1971-es kocsiért, amiből csupán két darab jutott az Egyesült Államokba.
A Villa D’Este Concorso d’Eleganza kiállításon évről évre a legritkább és legszebb klasszikus autók vonulnak föl, melyek közül idén egy 1931-es Alfa Romeo 6C 1750 GS kapta a közönségszavazás fődíját.
A boldog hetvenesekből származó kamiont újítottak fel Ausztráliában. A lelkes restaurátorok a gyártól is segítséget kaptak.
Közeledik az év egyik legnagyobb autóárverése, ahol könnyedén el lehet költeni pár millió dollárt egy-egy ritkaságra, amely nem mellesleg busás megtérüléssel is kecsegtet.