A Fidesz kiadott egy jól időzített bajnais közleményt
A Fidesz-kormány több pénzt hagy a dolgozó családoknál, míg Bajnaiék idején több adót kellett fizetni - mutatott rá a kormány a 2015-ös költségvetés megszavazása után.
A Fidesz-kormány több pénzt hagy a dolgozó családoknál, míg Bajnaiék idején több adót kellett fizetni - mutatott rá a kormány a 2015-ös költségvetés megszavazása után.
Törvénnyel szabna gátat a kormány az alternatív tájékoztatásnak: arra kötelezi a digitális műsorszolgáltatókat, hogy tegyék az olcsóbb alapcsomagjaik részévé a közmédia hamarosan induló új csatornáit, kiszorítva onnan a kereskedelmi tévéket. A HVG hetilap körüljárja a lehetséges forgatókönyveket.
A Handelsblatt című német üzleti lap az online kiadásában a reklámadóról közölt cikket kedden. A szerző szerint abszurd Orbánnak az RTL-lel folytatott hatalmi harca. Ő maga is érzi, hogy az RTL esetleges kivonulása "alig felbecsülhető arculati károkat" okozna Magyarországnak, emellett gazdaságilag is igen előnytelen lenne.
Az RTL-csoport az év végén felbecsüli magyar egységének értékét, és dönt arról, hogy van-e szükség további leírásokra.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei ismét a reklámadó eltörlését kérik, s felhívják a figyelmet az új adónem várható káros hatásaira.
Az Országgyűlés elfogadta a jövő évi adócsomagot. Bár az internetadó kikerült a törvényből, de jön a szappan- és művirágadó, chipsadó a szeszes italok nagy részére, 50 százalékos reklámadó, a brutális élelmiszer-felügyeleti díj, az önkormányzatokat pedig ráengedik az eddig nem adóztatott dolgokra. A családi adókedvezmény kiterjesztése csak 2016-tól indul, viszont a friss házasok már jövőre havi ötezer forintos “nászajándékot” kapnak a kormánytól.
Nem a költségvetésből kieső bevételek pótlására emelték meg a reklámadó kulcsát – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a köztévében. Szerinte az emelés nem az RTL Klubról szól és jövőre az adó mértéke a TV2-t is érinteni fogja.
Hosszú riportokban foglalkozott az RTL Klub Híradója a reklámadó megemelni tervezett legmagasabb kulcsáról szerda este.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint az adó emelésével a tartalom-előállításba visszaforgatható tőke mennyisége csökken, és a jelenlegi szabályozás is éppen elég nagy versenyhátrányt jelent a magyar vállalkozásoknak a globális szereplőkkel szemben.
A kormány 40-ről 50 százalékra javasolja emelni a reklámadó legmagasabb kulcsát – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának ülésén.
Nem ért célt a reklámadóval a kormány: az RTL nem hátrált és Brüsszel segítségét kérte, a kormánykritikus híradója pedig egyre népszerűbb. A Google és a Facebook tesz a magyar törvényekre, viszont a magyar ügyfeleik belefulladnak a papírmunkába. Ráadásul felgyorsult a reklámok áramlása a két multinacionális óriás felé, aminek a hazai médiacégek isszák meg a levét. Már a kabinet is felismerte, hogy elrontotta a törvényt, ezért a hvg.hu információi szerint vissza akar táncolni a reklámadóból. Jövőre a korábban tervezettnél egyébként is kevesebb pénzre számít a médiaadóból.
Az RTL Csoport az év végén értékeli magyarországi leányvállalatát, és eldönti, szükség van-e a csoport üzleti várakozásainak további lefelé módosítására a reklámadó miatt.
A nemzeti konzultációnak álcázott propaganda és Kubatov-listás adatgyűjtés helyett csak népszavazást tart elfogadhatónak a Jobbik az internetadó ügyében. A Fidesz azonban Alaptörvényben tiltotta meg azt ebben a kérdésben is, ezért lehet, hogy módosítani kell – írta közleményben a párt.
L. Simon László szerint nem a kormány intézkedései fenyegetik a sajtószabadságot, hanem az, hogy egyre silányabb az újságírás. Arról sem a reklámadó tehet, hogy csökkennek a bevételek a médiavállalatoknál. A kormány érdeke, hogy minőségi újságírás legyen Magyarországon – mondta az államtitkár egy csütörtöki médiakonferencián. Az internetadóval kapcsolatban úgy vélte, hogy ha több tízezer ember tüntet valami ellen, azzal a kormánynak foglalkoznia kell. L. Simon felszólalásába a közönség tüntetőleg belekrákogott.
Nehezen méltányolható, hogy a megrendelt reklám esetén belföldi közzétevő esetén is a megrendelőnek kell nyilatkozatot beszerezni arról, hogy az adókötelezettséget a közzétevő teljesíti – hangzott el a napi.hu szerint a reklámadóval kapcsolatban a nemrégiben megrendezett BrandFestival Special Editionön. A rendezvényen a NAV szakértője néhány részletet is tisztázott az adóval kapcsolatban.
Brüsszelhez fordult az RTL-csoport a reklámadó ügyében. A kormányszóvivő szerint az RTL Klub csupán egyike az adó hatálya alá eső több száz válallkozásnak és Brüsszel előtt is kiállnak mellette.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem egyértelmű és átlátható, hogy kinek, mennyit kell fizetnie, több webbolt is fontolgatja, hogy székhelyét elviszi Magyarországról – írja a Világgazdaság..
Nem kell a Ferencvárosnak reklámadót fizetnie azért, mert eladta a stadionja nevét a Groupama biztosítónak – írja a Népszabadság a Nemzetgazdasági Minisztériumra hivatkozva.
Brüsszeli intő, a bankszektor átrendezése, takarékoskodó KSH, megugró GDP, mobilpiacra settenkedő DIGI, reklámadós csavar és szelfiző Hernádi. Putyinék pedig Magyarországot is befenyítenék. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Nem mindegy a reklámadó szempontjából, hogy egy reklámtáblát az ingatlanon belül, vagy annak külső falán helyeznek el. Utóbbi esetben ugyanis kell adót fizetni, ahogy például a reklámtoll, -póló előállítása után is.