Íme, ilyen komoly háttértanulmány készült a reklámadó igazolására
Az Átlátszó.hu közérdekű adatigényléssel, két hónapnyi harc árán megszerezte azt a minisztériumi anyagot, ami a reklámadó bevezetését készítette elő.
Az Átlátszó.hu közérdekű adatigényléssel, két hónapnyi harc árán megszerezte azt a minisztériumi anyagot, ami a reklámadó bevezetését készítette elő.
Közleményben vonta felelősségre az RTL csoportot a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), mert féléves jelentésében a külföldi befektetők számára elriasztó jelzésnek nevezte a reklámadót. A tárca frusztrált hangú közleménye még az idegen megszállókat, illetve a Magyarországra kényszerített diktatúrát is megemlíti.
Az európai RTL is megérzi a magyarországi reklámadót: a cég részben ezzel az új adófajtával magyarázta, miért romlott a médiabirodalom helyzete egész Európában. A hvg.hu becslései szerint 2015-ben fog a leginkább fájni a reklámadó az RTL-nek, amikor a magyar tévétársaságot érintő elvonás a 8,6 milliárd forintot is elérheti.
Szárnyaló magyar gazdaság, rejtélyes paksi atomvonat, az EU kínján hízó Svájc és Belarusz, inkább Londonban maradó külhoni magyarok, kissé drága gázcégek, romkocsmákban razziázó NAV-osok. A Nutella pedig lehet, hogy luxuscikk lesz. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Már tavaly felnyomták kormányzati körökből az RTL-t a tévétársaság tulajdonosainál. A kormány 2012 óta figyelte a tévé híradóit, mert úgy látta, „elfogult”, „ellenséges” vele szemben az adó. Az RTL Klub a kritikák nyomán tavaly átvilágította a hírműsorait, és arra jutott, hogy a Fidesz és a kabinet elvárásainak képtelenség megfelelni. Megnéztük, mi volt RTL és a kormány közti nyílt háború előzménye.
Az internetes tartalomszolgáltatók adókötelezettségére vonatkozóan további szabályozási feladatok lesznek a reklámtörvényben – mondta L. Simon László, aki szerint a jogszabály tartalma mögött nincs, és nem is volt olyan kormányzati szándék, amely az RTL Klub ellen irányulna. A médiaügynökségek bónuszrendszerének átalakításáról jelenleg nincs előkészítési fázisban lévő anyag, azonban szerinte a szisztéma átalakítása indokolt lenne.
Az Európai Bizottság alelnöke ma blogján a magyar sajtószabadságért aggódott, csaknem két hónappal a reklámadó bevezetése után - adta hírül a hétfő esti RTL Híradó. Ezen kívül szó volt Seszták Miklós gyanús aláírásairól, a felcsúti stadionról és egy egyeztetés nélkül engedélyezett koridegen turisztikai központról is.
A reklámadóval vágott vissza Lázár János egy hétfői sajtótájékoztatón az RTL Klub riporterének, aki külföldi utazásairól kérdezte.
Jöhetnek még unióspénz-felfüggesztések, a kormány csapatai harcban állnak, mondja Varga Mihály, aki a gyerekesek megjutalmazását a nyugdíjrendszerben jó ötletnek tartja. Az uniós rekordnak számító magyar áfakulcs aligha fog csökkenni, a devizahitelek forintosítása viszont a jövő évre átcsúszik. Sikerült kihoznunk a sodrából a nemzetgazdasági minisztert.
Kétezer embert tesznek lapátra, mert bezár a komáromi Nokia, jön a költségvetési kiigazítás, Brüsszel újabb eljárásokkal piszkálja a kormányt, és a reklámadó több cégnek fájhat, mint gondoltuk. Mi jöhet még? Tippelje meg a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
Nemcsak a médiacégeket érinti a reklámadó, hanem minden magyarországi illetőségű vállalkozásnak fel kell mérnie augusztus 21-ig, hogy pontosan milyen tevékenységet végeznek, s annak mekkora része tartozik a reklámadóról szóló törvény hatálya alá. Eddig az időpontig kell ugyanis az előző adóév alapján számított első előleg bevallását és befizetését teljesíteni.
Ha elkészül a reklámadó törvény végső szövege, az Avon Cosmetics Hungary állásfoglalást fog kérni, hogy az ingyenes katalógusai után is kell-e fizetni az adót – írta a Világgazdaság.
Ismét figyelmeztető üzenetként értékelheti a Simicska-birodalom, ha a közeljövőben valóban feláll az állami háttérintézmények kommunikációs ügynöksége, a versenypiac pedig a reklámágazat „trafikos” államosításától tarthat.
Magyarországon az RTL Klub háborút indított Orbán Viktor rezsimje ellen címmel közölt tudósítást hétvégi számában a Le Monde.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap a reklámadóval kapcsolatban közölt kommentárt pénteki számában.
Augusztus 15-étől reklámadót kell fizetni a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után a médiavállalkozásoknak, a kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók használóinak, az internetes reklámok közlőinek.
Augusztus 20-ig a csatorna megfizeti a rá kiszabott reklámadót, de közben perre készül. Eközben a kormány árgus szemmel figyeli a Híradót: azt is vizsgálják, mennyire hat negatívan Orbán megítélésére az új, kormánykritikus hangnem.
A magyar médiaszabadság utolsó bástyájaként emlegeti a német lap az RTL Klubot. A Handelsblatt szerint az RTL anyavállalata "a Deutsche Telekommal ellentétben nem adja fel az Orbán Viktor vezette jobboldali populista kormánnyal folytatott küzdelmet a médiaszabadságért".
A Handelsblatt című német üzleti lap az online kiadásában az RTL Group helyzetéről közölt elemzést, amelyben kitért a magyarországi reklámadóra.
A péntek esti RTL Híradó ellenzéki blokkjában szokatlanul sok témát dolgoztak fel. Szó volt Orbán Gáspár befejezett futballkarrierjéről, Lázár János titokzatos külföldi útjairól, a bezárt komáromi gyárról, a költségvetési zárolásról és jogtalanul fizetést felvevő kormánymegbízottakról is.