#szárnyvonalak





Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny
 

Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny

A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.



Jobbik:
 

Jobbik: "a kormány a kókai programot folytatja"

A Jobbik azt kérdezi a kormánytól, hogy a kiszivárgott híreknek megfelelően valóban tervezi-e a MÁV teljesítménycsökkentését és így a vidéki szárnyvonalak ismételt bezárását - tette fel a kérdést keddi sajtótájékoztatóján Bödecs Barna.

MTI MTI

Szilvásváradra csak az enyészet vonatozik, hiába ígérték az újraindítást
 

Szilvásváradra csak az enyészet vonatozik, hiába ígérték az újraindítást

Másfél éve rozsdásodik a sínpár az ország egyik legszebb vasúti pályáján Szilvásvárad és Putnok között. Eközben a természet és a fémtolvajok is szorgosan növelik a pálya folytonossági hiányait. Ígéretek szóltak ugyan korábban az újraindításról, ám eddig semmi nem történt. A végső szót szeptemberben mondja majd ki Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár. Fideszes képviselő is lobbizik.

Kovács István, Miskolc Kovács István, Miskolc

Komoly karcsúsítás a szlovák vasútnál
 

Komoly karcsúsítás a szlovák vasútnál

Három éven belül ötezer munkahelyet tervez megszüntetni a szlovák kormány a vasútnál a pénteken ismertetett szanálási terv szerint. A három vasúti társaság - személyszállítás, cargo, karbantartás - jelenleg 32 ezer embernek ad munkát.

MTI MTI

Ismét jár a vonat Abaújban
 

Ismét jár a vonat Abaújban

Egy év szünet után ismét közlekedik vonat Abaújban, az első, feldíszített szerelvény vasárnap indult el, az új menetrend szerint ezentúl naponta hat vonat jár Szerencs és Hidasnémeti között.

MTI MTI