#vasút







Menetrendszerűen – az ukrán vasúttársaság a háborúban
 

Menetrendszerűen – az ukrán vasúttársaság a háborúban

Amikor az ukrán tankok felszabadítanak egy megszállt területet, az ukrán vasúttársaság, az Ukrzaliznicija vonatai sincsenek sokkal lemaradva. Az ukrán vasutasok milliókat menekítettek ki az országból, rajtük keresztül mennek át az Ukrajnának szánt nyugati fegyverszállítmányok és humanitárius segély, az állomások segélyközpontként működnek, sokan itt jutnak orvosi ellátáshoz, áramhoz, wifihez. Az Ukrzaliznicijával utazott már Olaf Scholz német kancellár és Emmanuel Macron francia elnök és Angelina Jolie is. Az ukrán vasút elmaradottsága ellenére, vagy éppen amiatt, remekül működött eddig a háborúban, az embertelen körülmények ellenére még csak késni sem nagyon szokott.











Emberkísérlet a MÁV-on: ennél egzotikusabb már nem lesz a vonatozás Magyarországon
 

Emberkísérlet a MÁV-on: ennél egzotikusabb már nem lesz a vonatozás Magyarországon

Izgalmas dolog a vasút, de ha valahonnan valahová el akarunk jutni, nem biztos, hogy a MÁV-ot érdemes választani. Ez volt a legfontosabb tanulsága nyaralásnak álcázott önkínzó tesztünknek: munkatársunk két hét alatt 2340 kilométert vonatozott, és nemcsak azt állapította meg, hogy a MÁV-imázs egyik legfontosabb eleme a késés, hanem azt is, hogy a hivatalos menetrendet makacsul nem igazítják hozzá a valósághoz.




Elengedhette a kormány a magyar vonatgyártásról szőtt álmait
 

Elengedhette a kormány a magyar vonatgyártásról szőtt álmait

Az elmúlt évek legnagyobb járműbeszerzésére ír ki nemzetközi tendert hamarosan a MÁV. Ezzel a beszerzéssel az összes hazánkban közlekedő Intercity vonatot újra cserélnék. Ez azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel vége az IC+ projektnek, amely a magyar állam szerelemgyermeke volt, azzal a céllal, hogy feléledjen a hazai vasúti járműgyártás.

Kengyel Kristóf Kengyel Kristóf