Tehervonat-baleset Újfehértónál: Még mindig nem állt teljesen helyre a forgalom
Hétfő estétől egy vágányon újraindul a vonatközlekedés Újfehértó és Hajdúhadház között, de több vonat még jó ideig nem közlekedik, és sok késés is várható.
Hétfő estétől egy vágányon újraindul a vonatközlekedés Újfehértó és Hajdúhadház között, de több vonat még jó ideig nem közlekedik, és sok késés is várható.
Fa dőlt a vasúti sínekre, Rákospalota-Újpest és Veresegyház kötött várhatóan kora délelőttig nem járnak a vonatok.
Oroszországban és a gyakorlatilag orosz megszállás alá került Fehéroroszországban egyre aktívabbá válnak a Putyin-rezsim ellen fegyverrel harcoló gerillák, több forrás szerint ők állnak a Kreml elleni drónos akció mögött is. Közben nő az ukrán hadsereg kötelékében küzdő orosz egység, az Oroszország Szabadsága Légió szerepe is.
Szombathelyről kettő, Pécsről, Nyíregyházáról és Békéscsabáról egy-egy vonat indul.
A MÁV térképen mutatja meg, hogy a romló pályaállapotok miatt hol, mennyivel lesz hosszabb a menetidő.
Ausztria keleti részén, Bécset is beleértve, teljesen leállt egy időre a vasúti közlekedés csütörtök reggel – közölte az ÖBB osztrák vasúttársaság.
A Sun-Ways nevű startup cég könnyen telepíthető és felszedhető napelemeket fejlesztett, hogy azok a sínek között termeljenek áramot. Amikor épp nem jár arra vonat, márpedig ilyen gyakran van. Kitalálói szerint az innovációt a világot behálózó vasúti pálya felét lehetne erre használni.
Védett állatok ássák alá a vasúti síneket, amíg nincs engedély, hogy arrébbvigyék őket, áll a forgalom.
A tűz miatt lezárták teljes szélességében a 4-es főút érintett szakaszát, illetve a Monor és Pilis közötti vonalszakaszon a vonatok sem közlekedtek, de azóta a vasúti forgalom már újraindult.
A háború miatt kínai áru nem érkezik Magyarországra keletről, ám annál több ukrán gabona. Az Orbán-kormány már korlátozná az importot, a magyar gazdák ülnek a termésen áremelkedést várva.
A volt közlekedési államtitkár szerint a vasút a Balaton felé ma már versenyképes időben és kényelemben is, de tény, hogy további fejlesztésekre lenne szükség.
Két súlyos gond ért össze a MÁV-nál: az elmúlt hónapokban a motorvonat-állomány tizede milliós javításra szorult balesetek után, az alkatrészek viszont Ukrajnából és Oroszországból csak akadozva érkeznek. Emiatt már van is olyan vasútvonal, ahol több mint három héten keresztül nem tudtak vonatot forgalomba állítani.
Mészáros Lőrinc cége felmondta a veje vállalkozásával fennálló szerződést két vasúti korszerűsítési munkánál, ezért tovább csúszhat a kivitelezés, és akár el is úszhatnak az uniós támogatások.
A heti és a napi pihenőidő összevonásának megtagadása miatt perelte be egy vasutas a munkaadóját, most az Európai Bíróság azt mondja, hogy igaza van az alkalmazottnak.
Az elhunytak egy részét csak a DNS-ük alapján lehet majd azonosítani.
Majdnem visszatért a nemzetközi vasúti utazási kedv a járvány előtti szintre, Bécs, München és Pozsony voltak a magyar utasok kedvencei 2022-ben.
Másfél évre kinevezték miniszteri biztosnak Mosóczi László MÁV-vezérigazgatót.
350-en utaztak azon a vonaton, amely egy tehervonattal ütközött Lárisza mellett az éjjel, közülük 32-en biztosan nem élték túl a balesetet, a sérültek száma százhoz közelít. A vonat első kocsijai gyakorlatilag megsemmisültek, miután kisiklottak és kigyulladtak, a mentési munkálatok még tartanak, és azt is vizsgálják, hogyan történhetett a baleset.
A mostani vasúti bérletesek kevesebb, mint negyede utazik a saját megyéjén kívülre, vagyis a döntő többségnek jó lesz az új megyei bérlet. Elkértük a MÁV-tól az összesítést, hol használják a legtöbben a bérletet, és azt is megnéztük, milyen hátulütői lehetnek az új kedvezményrendszernek.
Négy megyeszékhely maradt még mindig, ahova este nyolc előtt elmegy az utolsó vonat Budapestről. A fővárosi agglomerációban eközben jócskán bővítették az elmúlt években a késő esti és éjszakai vasúti menetrendet, és már néhány nagyobb távolságot lefedő vonalon is járnak vonatok szinte egész éjjel. De vajon mennyire vevők erre az utasok, és tervez-e bővítést a MÁV?