Hárommilliónál is többször utaztak egy év alatt a MÁV-val külföldre, Bécs a legnépszerűbb
Majdnem visszatért a nemzetközi vasúti utazási kedv a járvány előtti szintre, Bécs, München és Pozsony voltak a magyar utasok kedvencei 2022-ben.
Majdnem visszatért a nemzetközi vasúti utazási kedv a járvány előtti szintre, Bécs, München és Pozsony voltak a magyar utasok kedvencei 2022-ben.
Másfél évre kinevezték miniszteri biztosnak Mosóczi László MÁV-vezérigazgatót.
350-en utaztak azon a vonaton, amely egy tehervonattal ütközött Lárisza mellett az éjjel, közülük 32-en biztosan nem élték túl a balesetet, a sérültek száma százhoz közelít. A vonat első kocsijai gyakorlatilag megsemmisültek, miután kisiklottak és kigyulladtak, a mentési munkálatok még tartanak, és azt is vizsgálják, hogyan történhetett a baleset.
A mostani vasúti bérletesek kevesebb, mint negyede utazik a saját megyéjén kívülre, vagyis a döntő többségnek jó lesz az új megyei bérlet. Elkértük a MÁV-tól az összesítést, hol használják a legtöbben a bérletet, és azt is megnéztük, milyen hátulütői lehetnek az új kedvezményrendszernek.
Négy megyeszékhely maradt még mindig, ahova este nyolc előtt elmegy az utolsó vonat Budapestről. A fővárosi agglomerációban eközben jócskán bővítették az elmúlt években a késő esti és éjszakai vasúti menetrendet, és már néhány nagyobb távolságot lefedő vonalon is járnak vonatok szinte egész éjjel. De vajon mennyire vevők erre az utasok, és tervez-e bővítést a MÁV?
Ez nagyjából havi húszezer forintos kiadásnak felel meg.
Sűrűbben fog járni a tram-train, a decemberben bevezetett új menetrend néhány hibáját korrigálja a MÁV, és amiatt is változik néhány vonat forgalma, hogy többé nincs útlevél-ellenőrzés a magyar-horvát határon.
Az energetika állami vezérkarának lecserélésével próbálja a kormány menteni a menthetőt; szigorított a politikáján a Magyar Nemzeti Bank; tovább folytatódnak a tárgyalások a magyar kormány és az EU között. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Másfélszer annyi büntetést fizettek a MÁV-nak a bliccelők, mint egy évvel korábban.
Siófokra alig több mint két óra alatt el lehetett jutni 1900-ban vonaton Budapestről, Szegedre három óránál valamivel hosszabb volt az út, de volt olyan éjszakai vonat is, amely majdnem nyolc óra alatt zötyögött el Miskolcra. A késő esti elővárosi közlekedés mai szemmel nézve is meglepően jó volt, Budapestet kihagyni az ország keleti és nyugati fele közötti utazásból pedig már jóval Trianon előtt is szinte lehetetlen küldetésnek számított. XIX. századi és XX. század eleji vasúti menetrendeket olvasgattunk, hogy megnézzük, mi minden változott azóta.
A vonaton nem szenvedett senki sérülést, a helyszínelés idejére pótlóbuszokat állítanak forgalomba.
Elsőre talán nehezen hihető történet, de valóban egy vezető nélkül száguldó mozdonyt kellett üldözni, ami lángolva zakatolt az éjszakában.
Kína egy kétkilométeres tesztpályán gyorsította fel a saját fejlesztésű hipergyors vákuumvasútját, ami ha elkészül, a világ leggyorsabb szárazföldi közlekedési eszköz lesz.
A személyvonat vezetője nem állt meg a tilos jelzésnél. Szerencsére lassan haladtak a szerelvények, így sikerült idejében lefékezni őket.
Ugyanaz lett a legzűrösebb vasútvonal tavaly, amelyik az előző két évben is, de sokkal szorosabb lett a verseny. A problémásak mellett összegyűjtöttük az év legjobb vasútvonalait is, és néhány különleges pillanatot is bemutatunk a vasút mindennapjaiból.
Azt nem tudni, hogy a fiatal és a barátja miért kapaszkodott fel a tartálykocsira.
Bár a magyar kormány azt már elintézte, hogy ideiglenesen a magyar diákok ne vehessenek részt az Erasmus-programban, több mint ezer magyar fiatal ingyenes vonatbérletet kapott az EU-tól, amellyel bárhová utazhatnak az Európai Unión belül, illetve a programban részt vesz Izland, Liechtenstein, Norvégia, Észak-Macedónia, Szerbia és Törökország is.
A felsővezetéket is letarolták a fák Jákó-Nagybajom és Somogyszob között. Az utakra is több helyen fa dőlt, Celldömölkön pedig egy ideig azért állt a vasúti forgalom, mert egy autó sodródott a sínekre.
Egyikük könnyű, másikuk súlyos sérülést szenvedett.