Érdekes számok jöttek azokról, akik lemezen hallgatnak zenét
Nem mindent visz a streaming, az pedig műfajonként változó, hogy a zenekedvelők mennyire ragaszkodnak a fizikai adathordozókhoz.
Nem mindent visz a streaming, az pedig műfajonként változó, hogy a zenekedvelők mennyire ragaszkodnak a fizikai adathordozókhoz.
Reneszánszát éli az analóg zenehallgatás és filmnézés, tömegek mégsem tekerik vissza az idő kerekét. A lelkes audiofil fiatalok és a horrorfanatikusok sem taszíthatják le a streamingszolgáltatásokat az élről, de a letűnt technológiák felfuttatását éppen az újabbak terjedése idézi elő.
Két éve még a reneszánszát élő vinyl lemezből fogyott több a Vaterán, tavaly viszont a CD vette át a vezetést - utoljára tíz éve fogyott ugyanennyi kompaktlemez. Több mint 100 ezer forintért kelt el Vincze Lilla, a Pokolgép és Zoltán Erika CD-je.
Amikor a 90-es évek első felében a CD leuralta a zenekiadás piacát, úgy tűnt, a vinyl örökre eltűnt a süllyesztőben. Aztán az elmúlt pár évben egyre többet hallhatunk a „fekete lemez” reneszánszáról, gombamód szaporodnak a kiadók, Magyarországon 2019-ben rekordszámú kiadvány látott napvilágot. Kovács László, a Moiras Records főnöke a mélyponton, 2005-ben vágott bele a lemezkiadásba, mára már mintegy negyven címmel rendelkezik.
Újra divatba jöttek a fizikai hanghordozók, a felfelé ívelő őrületet pedig számos kiadó igyekszik kihasználni. Miért pont az egyik legjobb videojátékhoz tartozó zenei alapot készítő stúdió maradna ki belőle?
Az már nem újdonság, hogy újra divat a bakelitek vásárlása, de a friss számok még így is megdöbbentőek.
Új előzetes jött ki a zeneipar legvadabb korszakáról, a hetvenes évekről szóló sorozathoz, a Vinyilhez.
Egyelőre csak Angliában lehet majd az áruházok polcairól leakasztani az Iron Maiden legújabb lemezét.