Kamu webáruházzal vertek át ötven embert
Gyors nyomozás után vádemelést javasol a rendőrség három csaló ellen, akik az interneten kínáltak különféle termékeket, de azokat a vevők soha nem kapták meg.
Gyors nyomozás után vádemelést javasol a rendőrség három csaló ellen, akik az interneten kínáltak különféle termékeket, de azokat a vevők soha nem kapták meg.
Az internetes áruházak jelentős része nem ad a jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást a webcímén, és korlátozza a fogyasztót indokolás nélküli elállási joga gyakorlásában – derül ki a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) karácsony előtti vizsgálataiból.
A magyar vásárlók sem tudják kikerülni a világtrendeket: egyre többen és egyre többször vásárolunk a világhálón. A hazai webáruházak száma is növekedést mutat, sőt, egyre komolyabb szereplők szállnak be az üzletbe – ezzel pedig újabb vásárlói tömegeket mozgatnak az online kiskereskedelem felé. A Tesco, a CBA és a Media Markt már elindította online szolgáltatását, jöhet az Amazon is.
A Kieselbach Galéria ismét úttörő vállalkozás végére ért: többéves nehéz szakmai munka eredményeként felkerül az internetre eddig tízezer műtárgyból álló webgalériája. Célja, hogy kényelmesen és biztonságosan mindenki számára elérhetővé tegye a magyar festészet, fotó és design alkotásait.
Közel 30 százalékkal nőtt az első félévben az Extreme Digital Zrt. bevétele 2012. hasonló időszakához képest. Az interneten és hagyományos boltokban egyaránt értékesítő társaság a második félévben többszáz új átvételi pontot hoz létre, ezek egy részénél raktárkészletet is kialakítanak.
Webáruház nyitásával növelné magyarországi forgalmát a francia Yves Rocher kozmetikai cég.
A csomagküldés piacának múltbéli és jövőbeni változását aágzati szereplők elsősorban az internet és a webáruházak megjelenésében, valamint a megváltozott piaci helyzetekre adott válaszokban látják. A következő 5 évben mindössze négy-öt szereplő maradhat ezen a területen: azok, akik az online kereskedelem résztvevőivel együttműködve fejlesztenek.
A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak 9 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből.
A Napi Gazdaság szerint kritikus helyzetbe hozzák a magyar e-kereskedelmi szektort a külföldön bejegyzett webáruházak, amelyek úgy árusítanak Magyarországon, hogy a környező országokban jellemző kisebb áfát tartalmazó számlát állítanak ki, tarthatatlan árversenyre kényszerítve ezzel a magyarokat. A körhintacsalás néven ismert áfatrükközés is teljes hazai szektorokat lehetetlenít el.
Az elmúlt hónapokban több, a piacon meghatározó kiskereskedelmi lánc indította el online áruházát, és várhatóan lesznek követőik. Az érintett szektor a kedvezőtlen gazdasági környezetben is viszonylag jól szerepelt: a cégek száma megtöbbszöröződött az elmúlt években, az összárbevételük is nőtt, és összesítve nyereségessé váltak. A fizetési magatartásuk is javult, ráadásul a bedőlési arányuk alacsonynak mondható.
A múlt évben 177 milliárd forint volt a hazai online kiskereskedelmi forgalom az eNet Kft. adatai szerint, az idén pedig várhatóan 200 milliárd forintosra bővül a szektor. A vásárlók fele nő, és egyre többen használják az okostelefont, amikor a neten vesznek valamit.
Fokozottan ellenőrzi az internetes kereskedelem résztvevőit a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonság Hivatal április 1-jétől. A szakemberei kiemelt figyelnek az áruk eredetére, de ellenőrzik majd a webáruházak árutárolását, kiszállítási tevékenységét is.
Kisebb-nagyobb bakikkal, de elindította magyarországi webshopját a Tesco, az üzletlánc letarolhatja a piacot. Milyen esélyei vannak a többieknek?
Megnyílt a Tesco magyarországi webáruháza, mától otthonról is lehet(ne) vásárolni a brit hiperből. Meg lehet mondani, hogy reggel nyolc és este 10 között mikor hozzák ki az árut, de ez 900 forintba kerül.
Egyre több élelmiszer kiskereskedelmi lánc indít online bevásárlási szolgáltatást Magyarországon: a CBA kedden indította megújult webshop áruházát, a Tesco pedig jövő hónap végéig elindítja online bevásárlás szolgáltatását. Az Auchan és a Spar bár már foglalkozott a kérdéssel, azonban egyelőre nem tervezi hasonló szolgáltatás bevezetését, ahogy a Lidl sem.
Első körben Budapestet és vonzáskörzetét fedi majd le a Tesco jövő év első felében induló webáruháza - mondta Pálfalvi Márta, az áruházlánc vállalati kapcsolatokért felelős vezetője a Gazdaság TV-nek. Húszezer áru közül lehet majd válogatni online, a fix áras kiszállítást leghamarabb másnapra lehet majd kérni kétórás intervallumok közül választva.
Egy friss felmérés szerint ötből egy kedvezményes árucikkekre vadászó európai fogyasztó akciós termék helyett akaratlanul is hamisítványt vásárol.
Novembertől több mint száz amerikai webáruházban lehet már forintban is fizetni a FiftyOne és a PayPal között létrejött megállapodásnak köszönhetően.
A Tesco és az Auchan is webshopot indít jövőre Magyarországon - számol be a Világgazdaság.
Angol nyelven is elérhetővé tette kínálatát Kína legnagyobb webáruháza. A 360buy sok terméket Magyarországra is ingyen szállít, az itthoni át töredékéért.