szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy friss felmérés szerint ötből egy kedvezményes árucikkekre vadászó európai fogyasztó akciós termék helyett akaratlanul is hamisítványt vásárol.

A vásárlási mintákat a Nielsen piackutató és a márkavédelemmel foglalkozó MarkMonitor összesen 5 millió termékkeresést és annak vásárlási eredményét elemezte, amely során a vevők olyan kifejezésekkel kerestek az interneten, mint olcsó, akciós, diszkont, replika és hamis. Az elemzések során megállapították, hogy ötből egy vásárló a keresések eredményeként hamisítványokat kínáló weboldalon köt ki, ahol olcsó, de illegálisan kínált cikkeket talál - írja a Pénzcentrum.hu.

A kutatás készítői arra figyelmeztetnek, hogy a hamisítók sok esetben megtévesztő módon tüntetik fel termékeiket, a valódi márkák akciós kampányainak szófordulatait és fényképeit alkalmazzák. Mivel a hamisítványok ára rendre akár 25-50 százalékkal is alacsonyabb az eredetinél, az olcsó árukra vadászó vevők azt hihetik, jó üzletet csinálnak.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület tanácsait, melyekkel jó eséllyel kiszúrhatók a hamisítványok, elolvashatja a Pénzcentrum oldalán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!