#Átrium


Egy normális európai városnak kell, hogy legyen egy ilyen energiájú Őrült Nők Ketrece-előadása
 

Egy normális európai városnak kell, hogy legyen egy ilyen energiájú Őrült Nők Ketrece-előadása

Miközben az Átrium társulata évek óta az állami kivéreztetés elhúzódó kínjait éli, addig zászlóshajója, Az Őrült Nők Ketrece a budapesti színházi élet kultikus, megkerülhetetlen előadásává szilárdult. A független színházi darab egy évtizede fut töretlen sikerrel, folyamatos telt házzal úgy, hogy éppen arról szól, ami ellen a hivatalos, kormányzati narratíva nagy erőkkel tiltakozik: a család az család akkor is, ha azt egy meleg pár alkotja. Alföldi Róbert rendezővel, Stohl András és Hevér Gábor színészekkel, és a férfiakat tűsarkúban táncolni megtanító Gergye Krisztián koreográfussal fejtettük meg a most 10 éves darab népszerűségének titkát.




Az Átrium vezetője a színház bezárásáról: „Ebben az egész életünk benne volt”
 

Az Átrium vezetője a színház bezárásáról: „Ebben az egész életünk benne volt”

Egy éve már bejelentette a kormány által tendenciózusan alul- vagy semennyire sem támogatott Átrium, hogy fenntarthatatlan a működésük, ezért lehúzzák a rolót, de a közönség támogatása akkor még egy teljes évadot összehozott. Mára ez a fajta működés sem tartható fenn tovább: jövő nyáron végleg bezár a színház. A produkciós menedzser most azt mondja: a közönség feladata nem a színház eltartása, hanem a színházba járás.






 

"Gyűjtöttek 85 milliót, hogy szeptembertől eljöhessenek pénzért jegyet venni" – Hevér Gábor a HVG Teraszon

Csodálatos és megható, ugyanakkor nonszensz – így összegzi Hevér Gábor színművész az Átrium ideiglenes fennmaradását lehetővé tevő gyűjtőkampány tanulságát M. Kiss Csabának. Sem az állam, sem a főváros nem járult még hozzá az ígéreteken kívül semmivel a színház megmaradásához – csak a nézők. Az interjúban szóba kerülnek a döntéshozók asztalán mindig ugyanott összeragadó dossziélapok, miként az is, miről szól tulajdonképp az Őrült nők ketrece.

hvg360 hvg360