Ennyit veszít egy átlagos magyar új autó az árából egy év alatt
Mennyire igaz, hogy a szalonból elhozott vadonatúj autót a következő sarkon már csak jelentős árkedvezménnyel lehetne eladni?
Mennyire igaz, hogy a szalonból elhozott vadonatúj autót a következő sarkon már csak jelentős árkedvezménnyel lehetne eladni?
Tíz olyan modell, amely legalább az értéke felét elveszíti öt év alatt.
A pénzintézet pontatlanul határozta meg az értékvesztést, 19 millió forintos bírságot kapott.
Bezzeg az SUV-k, azok most használtan is jól tartják az árukat.
Szép és drága a BMW 5-ös, de elég nagy bukó, ha valaki bevállalja.
Mutatjuk az autótípusokat, melyek gyorsan és sokat veszítenek újkori értékükből.
A magánszemélyek körében legnépszerűbb modellek – jellemzően kiskategóriás autók – első öt évükben átlagosan havonta 15 ezer forintot veszítenek értékükből.
Hány évesen érdemes megvenni, és hány évesen érdemes eladni egy alsó középkategóriás családi autót ahhoz, hogy a legkisebb értékvesztést szenvedje el a tulajdonos? Megnéztük a számokat, és nem egészen azt az eredményt kaptuk, amit józan paraszti ésszel vártunk.
A Deloitte Magyarországot is érintő nemzetközi felmérése szerint a bankcsoportok jelentős része úgy véli, hogy az értékvesztés elszámolásának hamarosan életbe lépő új szabályai a mostaninál tartalmasabbá teszik ugyan a pénzügyi kimutatásokat, az új modell alkalmazása rontani fogja a bankok összehasonlíthatóságát – közölte a pénzügyi tanácsadócég kedden.
Az Autómenedzser.hu az Auto Bild német autós magazin alapján összeállította a német piacon forgalmazott autók értékvesztési negatív toplistáját. Ebben olyan autók szerepelnek, amelyek öt év alatt újkori értékük 75-80 százalékát elveszítették.
A német AutoBild magazin és a használtautók értékét meghatározó EurotaxSchwacke 10 kategóriában állították fel a legértékállóbb autók rangsorait. A lista összeállításában nem a múltra alapoztak, hanem megbecsülték, mennyit fognak érni az autók 4 év múlva. Az AutoBild szerint az év nyertese a Mini Cooper és a Dacia Sandero - ez a két autó őrzi meg a legjobban értékét euróban (a Dacia 3843 eurót veszít értékéből), illetve vételárának százalékában (Mini 68,5 százalék).
Az autóvásárlók elsősorban a minőségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetűnőbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevőelégedettségi listáiból válogattunk.
A Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardokat (IFRS) alkalmazó vállalatoknak már most érdemes készülniük arra a hamarosan életbe lépő új értékvesztési modellre, amely új szemléletet vezet be a várható veszteségek elszámolásában. Az új modell a bankok és pénzügyi vállalkozások jelenlegi gyakorlatát transzparensebbé teheti, a termeléssel, kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokat ugyanakkor eddig jobbára ismeretlen kihívások elé állíthatja, hiszen minden értékesítéskor meg kell majd becsülniük annak a kockázatát, hogy adósuk esetleg nem fog fizetni.