Először adtak el az EU-ban több villanyautót, mint dízelt
Újabb mérföldkőnek tekinthető eredményt értek el a tisztán elektromos hajtású gépkocsik.
Újabb mérföldkőnek tekinthető eredményt értek el a tisztán elektromos hajtású gépkocsik.
Az összes többi elektromos meghajtású volt, ezek tették ki az újautó eladások közel 80 százalékát.
A legnagyobb piacokon mint a német vagy a spanyol, kétszámjegyű növekedést regisztráltak az elmúlt hónapban.
Ma már tudható, hogy az autóipar két nehéz év után az idén sem lélegezhetett fel - közölte a gépjárműimportőrök egyesülete az idei első háromnegyed év adatainak ismeretében.
Tizenhárom havi rossz széria ért véget augusztusban, és az összes nagy piacon növekedés volt.
A használt autók piacán is csak kicsivel jobb a helyzet.
Az elmúlt hónap a legrosszabb júniusi adatokat produkálta, amióta statisztikákat készít az európai autógyártók szakmai képviselete.
Tíz hónapja folyamatosan csökken a regisztrációk száma Európában.
Márciusban is folytatódott a forgalomba helyezett új autók számának csökkenése az EU-ban, elsősorban a beszállítói láncok fennakadásai miatt – közölte szerdán az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a brüsszeli ACEA.
A félév környékén az idei évre vonatkozó piaci előrejelzést felül kell majd vizsgálni – vélik a kereskedők.
Jól látszik, hogy elszálltak az árak az új autók piacán.
Az új autók 25 százalékát nem sokkal a forgalomba helyezés után kiviszik külföldre.
Tavaly több mint 132 ezer használt személyautó áramlott be az országba, miközben az új autók száma nem érte el a 122 ezret sem.
Hiába volt az év tavaszán hatalmas növekedés, az év végére kiürült chipkészletek miatt lefagytak a kiszállítások.
Az öt márkát forgalmazó cég szerint jövőre még érezteti hatását a chiphiány és a családi autókra adott támogatások kifutása.
Egyértelműen az új autókra való meghosszabbodott várakozási időnek tudható be, hogy jelentősen nőtt mind a személygépkocsik, mind a nagyhaszongépjárművek rövid távú lízingje – mutat rá Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.
Ez volt a negyedik mínuszos hónap egymás után.
Mindez a használtautó-árakon szépen megmutatkozik, van olyan kategória, ami átlagban 20 százalékkal drágult év eleje óta.
A félvezetőhiány miatt szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent az autók forgalomba helyezése.
Érdemes tudni, hogy leginkább elterjedt „kishibrid-rendszer” csak induláskor és gyorsításkor segít be a hajtásba.