A NAV ráerősített: A robogósoknak is jár a hatósági áras üzemanyag
Nem kerülhetnek hátrányba, mert nincs forgalmijuk.
Nem kerülhetnek hátrányba, mert nincs forgalmijuk.
A kutakat tömörítő szövetség jelentette be a leállást.
Az óvodásokat szeptembertől a menetrend szerinti járatra kell feltenniük a szülőknek, akik szerint ez zsúfolt.
A magyar olajtársaság mindenkit arra kér, hogy maximum csak ötven litert tankoljon a kutakon, bár egyébként is ennyi a napi limit.
Egyelőre nem jelent közvetlen bajt, hogy leállt az orosz olajszállítás a Barátság csővezetéken keresztül, csakhogy már enélkül is köhög az üzemanyag-ellátás Magyarországon, aminek az elsődleges okait minden szakértő az árkorlátozás életben tartásával magyarázza. Az árstop olyan politikai szent tehén, amit csak a legvégső esetben áldozna fel a kormány, kérdés, mit ér az olcsó benzin, ha végig kell kajtatni érte a fél várost.
Bizonyos kutakon már elfogyott az augusztusra szánt üzemanyag-mennyiség fele.
Az olaj ára elindult lefelé, ez a benzinkutakon is érezhető lesz a nem hatósági áras termékeknél.
Van, ahol egyszerre legfeljebb tíz liter dízel üzemanyagot engednek vételezni. Az ipari minisztérium szerint az ellátás stabil.
Reagált az olajvállalat arra, hogy a kútjain tankolók jelzése szerint egy nap többször tankolva, másodjára már nem kaphatnak a kedvezményes, 480 forintos áron üzemanyagot, még akkor sem, ha összesen kevesebb, mint 50 litert tankoltak.
A tűzoltóságok légkondicionálóval felszerelt helyiségeiben azt is meghatározták már állítólag, hogy hány fokig lehet lehűteni a szobákat.
A holtankoljak.hu ügyvezetője szerint sok kútnak ismét saját zsebből vagy hitelből kell fedeznie a bér- és rezsiköltségeket.
Dübörög a fogyasztásunk, miközben a régió három jelentős olajfinomítója áll – egy tervezetten, kettő pedig baleset miatt. Az import jelenthetne megváltást, az azonban idehaza a nagykereskedelmi hatósági árazás miatt márciusban gyakorlatilag megszűnt, és a külföldi cégek továbbra sem érdekeltek az üzemanyag-behozatal újraélesztésében. De még ha azok is lennének, akkor sem mehetne minden flottul – erről az iszonyúan száraz nyár gondoskodott.
És ha magánszemélyként bérelnék kocsit, akkor mi van? És mi a tényleges helyzet az agrárgépekkel?
Azzal, hogy a kormány kivette a benzinárstop alól azokat az autókat, amiket nem magánszemélyek tartanak fenn, lehet, hogy nem fogyasztás fog csökkenni, csupán a szolgáltatások fognak drágulni.
A fuvarozók a magasabb költségeiket beépítik az áraikba is, így azokat a vásárlók is érezni fogják levelük szerint.
Tapasztalataink szerint jellemzően csak vetnek egy pillantást a forgalmira a benzinkutasok.
„Ma nincs olyan intézmény az országban, amelynek fenntartója nyugodtan tudna készülni a télre” – fogalmazott két szervezet.
A kormány a Mol százhalombattai finomítójának karbantartása miatt felszabadítja és értékesítteti az országos üzemanyagtartalék egy részét. Ezen a Mol nagyot nyer, úgyhogy a plusz profitját magasabb különadóval veszi el a kormány.
Szombaton 11 óra 30-kor már megjelentek az üzemanyag-vásárlásra vonatkozó szigorító szabályok, amelyek már szombaton délben életbe léptek. A kutasok ellenőrizhetik a kocsik forgalmiját, a vásárlás adatait tárolhatják és a NAV-hoz továbbíthatják ellenőrzés céljából.