Orbán: A kormány örül a MOL lengyelországi piacszerzésének
A magyar multi az ügylet lezárása után a harmadik helyre léphet elő a lengyel üzemanyag-kiskereskedelemben.
A magyar multi az ügylet lezárása után a harmadik helyre léphet elő a lengyel üzemanyag-kiskereskedelemben.
A benzinkutasok úgy látják, egy fillér tartalékuk sincsen már az üzemeltetőknek, hiába állítja ezt Varga Mihály pénzügyminiszter. A benzinárstop a kormánynak kedves gazdáknak is gondot jelenthet, a kisvállalkozók pedig kidőlhetnek. Egyre feszültebbek a benzinkutasok, mivel a kormányinfón azt is bejelentették, hogy a korlátozni nem lehet a megvásárolható üzemanyag mennyiségét, a bezáró kutakat pedig átveheti a Mol.
Sokuk talán nincs is tisztában azzal, hogy a teletankon túl maximum tíz litert vehetne pluszban.
A benzin beszerzési ára 5 forinttal, a gázolajé 6 forinttal emelkedik.
A hidrogén a világegyetemben leggyakrabban előforduló kémiai elem, mégis a klímaváltozás fenyegetése – és a 21. század felgyorsult technológiai fejlődése – kellett ahhoz, hogy az emberiség hasznosítani tudja. A hidrogén járművek üzemanyagaként, az ipari folyamatokban és a megújuló energiaforrások által termelt energia tárolásában, de még az űrutazásban is felhasználható. Azonban nem mindegy, hogy zöld, kék vagy szürke hidrogént használunk – előbbi teljes karbonsemlegességet kínál, de átmenetileg a csökkentett szén-dioxid kibocsátással járó hidrogén-előállítás is megoldást jelenthet, amit ma „kéknek” nevezünk.
Nem sokáig járt az üzemanyag jócskán a 480 forintos határ alatt, ahogy drágulni kezdett a kőolaj, újra növekedésnek indult a benzinár is.
Drága a benzin – ez a panasz azóta hallható, hogy autó létezik. Magyarországon már 1899-ben volt, aki állami beavatkozást sürgetett, akkor pedig még többen panaszkodtak, amikor az 1920-as években mai árfolyamra átszámolva 740 forint környékén járt egy liter benzin ára. 1946-ban teljesült sokak korábbi kérése, az állam meghatározta, mennyibe kerülhet a benzin, 1990-ben pedig kiderült, mennyire fájdalmas, amikor már nem lehet fenntartani a hosszú ideig mesterségesen lenyomott árakat.
Halmozódik a benzinkutasok vesztesége.
A szombaton meghosszabbított árstop hatására a legkülönfélébb túlélési taktikákhoz folyamodtak a benzinkutasok, ám alig van esélyük a megmaradásra.
A kormány május 15-ig hosszabbította meg az üzemanyagok árának befagyasztásáról szóló rendeletét.
Orbán Viktor jelentette be a lépést évértékelőjén.
Az üzemanyagárakat 480 forintban maximálták, amiről február 15 előtt dönt újra a kormány.
Ha nem változik valami, ellátási problémák lehetnek.
Ársapka nélkül a gázolaj litere már 530 forintba kerülne.
Várhatóan újra eléri a benzinkutakon az üzemanyag ára a kormány által maximumként meghatározott összeghatárt.
A 480 forintos árplafon természetesen érvényben van továbbra is.
Egy hét alatt csaknem 20 forinttal csökkent a benzin nagykereskedelmi ára, újra számíthat, hol tankolunk.
A lap szerint a mezőgazdasági munkák is akadozni kezdhetnek, ha a Mol nagykereskedelmi tarifáiban is megjelenik az olaj árának növekedése.