Ismét rögzítették az üzemanyagok elszálló árát Szlovéniában
Előzőleg a leköszönő kormány úgy ítélte meg, hogy nem szükséges kiterjeszteni az árstopot május 1-je utánra, mert stabilizálódtak a piacok.
Előzőleg a leköszönő kormány úgy ítélte meg, hogy nem szükséges kiterjeszteni az árstopot május 1-je utánra, mert stabilizálódtak a piacok.
A benzin és a dízel ára az idén lépte át először a literenkénti 2 eurós határt az országban.
Nagyot nőtt a Mol-csoport EBITDA-eredménye az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az értékesítési mennyiség 11 százalékkal emelkedett, részben a megugrott magyarországi fogyasztás miatt.
Egy liter benzin 622 forint lenne.
Az üzemanyagdepót az orosz hadsereg használja.
A kis kutak üzemeltetői szerint a 20 forintos állami támogatás nem fedezi a veszteségeiket, ezért többen pert indítanak az állam ellen.
A 700 forint feletti benzinárakat mindenhol megérzik az autósok.
Több mint egy hete zajlanak tiltakozó akciók Peruban az üzemanyagárak emelkedése miatt, eddig négyen haltak meg a demonstrációkban.
Pénzügyileg egyre versenyképesebbek az autómegosztó szolgáltatások a saját autó használatával szemben. Egyelőre nem látszik, hogy sokan eladnák a saját autót, de lehet, hogy sokan egyáltalán nem vesznek.
A szövetség elnöke szerint lényegében az arra jogosult 300–400 vállalkozás mindegyike beadta a támogatási kérelmét.
És marad a benzinturizmus is – tette hozzá a Mol elnök-vezérigazgatója.
A szakmai szervezet szerint a fuvarszerződések felülvizsgálatával, a fuvardíjak azonnali emelésével őrizhető meg az alágazat versenyképessége és az ellátási lánc biztonsága. Itthon 24,8 százalékos díjemelést tartanak indokoltnak.
Amelyik kút nem tud üzemelni, annak működtetését a kormány átadja a Molnak. Akkor is, ha egy kút azért nem tud üzemelni, mert a nagykereskedőtől (aki a Mol) nem kapott üzemanyagot.
A Holtankoljak.hu ügyvezetője arról is beszélt a Népszavának adott interjújában, hogy várhatóan maradnak még az üzemanyag-ellátási gondok, mert az importőröket nem csábította vissza a magyarországi piacra a 20 forintos jövedékiadó-csökkentés sem.
Még mindig hatalmas a különbség a piaci és a hatósági ár között.
A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége azt kéri a kormánytól, hogy a termelők soron kívül jussanak üzemanyaghoz hatósági áron.
Az olajtársaság műszaki hibára hivatkozott.
A minisztérium közleménye csak rokonlátogatásokra és kirándulni induló családokkal magyarázza a döntést, a benzinkutak helyzetéről szót sem ejtenek.
Van elegendő üzemanyag az országban, marad az árstop is, ahhoz azonban, hogy normalizálódjon a helyzet, a kormány korlátozásokat vezetett be a visszaélésszerűnek tartott fogyasztás és a benzinturizmus ellen. A szokatlan időpontban tartott Kormányinfó után a rendelet is megjelent az intézkedésekről.
A hatósági árazás miatt a magyarországi töltőállomások üzemeltetői már tavaly november óta szenvednek, most pedig a fogyasztók is a saját bőrükön kezdik érezni, hogy óriási bajban van az üzemanyagpiac. A nagykereskedelmi árak elszabadulása, a szomszédos országokból beözönlő benzinturisták és a már pislákoló pánikvásárló-hangulat mind hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt napokban egyre több hazai kúton elkezdtek feltorlódni a tankolni vágyók. Hernádi Zsolt szerint nincs komoly gond, de a Magyar Ásványolaj Szövetség úgy véli, ilyen problémával a rendszerváltás óta nem lehetett találkozni az országban.