Nem minden külföldi rendszámú autósnak kell teljes árat fizetni itthon az üzemanyagért
Két szomszédos országból még mindig megéri az üzemanyagturizmus, és az onnan érkezőknek nem is kell piaci árat fizetniük Magyarországon.
Két szomszédos országból még mindig megéri az üzemanyagturizmus, és az onnan érkezőknek nem is kell piaci árat fizetniük Magyarországon.
Lássuk, hogy jelenleg mely típusok érik be a legkevesebb benzinnel 100 kilométeren!
A Google egy olyan funkciót készül bevezetni a Mapsen, amit kifejezetten az autósoknak készítettek: megmutatja, hogy a legcélszerűbb elérni a kiválasztott úti célt, miközben spórolunk és a környezetet is óvjuk.
Előzőleg a leköszönő kormány úgy ítélte meg, hogy nem szükséges kiterjeszteni az árstopot május 1-je utánra, mert stabilizálódtak a piacok.
A benzin és a dízel ára az idén lépte át először a literenkénti 2 eurós határt az országban.
Nagyot nőtt a Mol-csoport EBITDA-eredménye az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az értékesítési mennyiség 11 százalékkal emelkedett, részben a megugrott magyarországi fogyasztás miatt.
Egy liter benzin 622 forint lenne.
Az üzemanyagdepót az orosz hadsereg használja.
A kis kutak üzemeltetői szerint a 20 forintos állami támogatás nem fedezi a veszteségeiket, ezért többen pert indítanak az állam ellen.
A 700 forint feletti benzinárakat mindenhol megérzik az autósok.
Több mint egy hete zajlanak tiltakozó akciók Peruban az üzemanyagárak emelkedése miatt, eddig négyen haltak meg a demonstrációkban.
Pénzügyileg egyre versenyképesebbek az autómegosztó szolgáltatások a saját autó használatával szemben. Egyelőre nem látszik, hogy sokan eladnák a saját autót, de lehet, hogy sokan egyáltalán nem vesznek.
A szövetség elnöke szerint lényegében az arra jogosult 300–400 vállalkozás mindegyike beadta a támogatási kérelmét.
És marad a benzinturizmus is – tette hozzá a Mol elnök-vezérigazgatója.
A szakmai szervezet szerint a fuvarszerződések felülvizsgálatával, a fuvardíjak azonnali emelésével őrizhető meg az alágazat versenyképessége és az ellátási lánc biztonsága. Itthon 24,8 százalékos díjemelést tartanak indokoltnak.
Amelyik kút nem tud üzemelni, annak működtetését a kormány átadja a Molnak. Akkor is, ha egy kút azért nem tud üzemelni, mert a nagykereskedőtől (aki a Mol) nem kapott üzemanyagot.
A Holtankoljak.hu ügyvezetője arról is beszélt a Népszavának adott interjújában, hogy várhatóan maradnak még az üzemanyag-ellátási gondok, mert az importőröket nem csábította vissza a magyarországi piacra a 20 forintos jövedékiadó-csökkentés sem.
Még mindig hatalmas a különbség a piaci és a hatósági ár között.
A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége azt kéri a kormánytól, hogy a termelők soron kívül jussanak üzemanyaghoz hatósági áron.
Az olajtársaság műszaki hibára hivatkozott.