Ismét drágul az egyik üzemanyag
Igaz, csak minimálisan.
Október eleje óta a közel-keleti konfliktus eldurvulása miatt rohamosan drágul a nyersolaj, és ezt a benzinkutak árai is követték. A magyar tankolókat tovább sújtja, hogy az olaj-, illetve az olajtermékimport szempontjából meghatározó dollárral és euróval szemben is gyengül a forint. Mi jöhet még a hazai kutakon, és pontosan melyek a kockázatok a globális olajkereskedelemben?
Közelebb kerülhet megint a 600 forintos árszint.
Charles Buhler egy céget is alapított, miután úgy látja, már csak idő kérdése, hogy az űrrakéták üzemanyag nélkül is el tudjanak jutni a világűrig.
Kedden nem lesz olcsóbb sem a benzin, sem a dízel, igaz, legalább nem is drágulnak.
Ha nem is nagymértékben, de szombattól olcsóbban tankolhatunk.
Egy 2020-as szabályváltoztatás jelentősen csökkentette az óceánjáró hajók üzemanyagának kéntartalmát, áttételesen pedig ez volt az egyik oka annak, hogy ennyire extrém forró lett a tavalyi és az idei év.
A KSH péntek reggel frissítette a heti üzemanyagár-statisztikáját. Az összkép megint felemásra sikerült.
A magyar kőolajimport harmada a Lukoiltól származik, ám Kijev kitiltotta az orosz vállalatot a vezetékrendszeréből, ellehetetlenítve a tranzitszállítást. A helyzet nagyjából akkor élesedett, amikor Orbán Viktor Kijevben és Moszkvában békemissziózott, de nincs nyoma, hogy tárgyalt volna az ügyben. A magyar és a szlovák külügy csak hetekkel a szállítások leállítása után fordult az Európai Bizottsághoz.
Kínai kutatók a delfinek bőrét tanulmányozva próbálták lemásolni annak szerkezetét. Mint kiderült, befektetésnek sem utolsó az eredményre költeni.
A KSH kísérleti statisztikája szerint a benzin és a gázolaj is olcsóbb Magyarországon, mint a környező országok átlagára, de már nem annyival, mint egy héttel korábban.