70-80 forinttal is olcsóbb lehetne a benzin és a dízel, ha a kormány nem adóztatná szét az üzemanyagokat
A szakértők szerit az üzemanyagok árának fele adótartalom Magyarországon.
A szakértők szerit az üzemanyagok árának fele adótartalom Magyarországon.
A NIS azért került szankciós listára, mert több mint 56 százalékban orosz tulajdonban van.
Tilos az Unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.
A hivatal monitorozni fogja, mennyibe kerülnek más régiós országokban az üzemanyagok.
Teljesen átszabta egy kormányrendelet a benzinkutakra kirótt extraprofitadót: a legnagyobb bevételű társaságok terhe 2024-től másfél százalékkal csökken, a kisebbeké viszont hússzorosára nő. Csak a legkisebb, családi töltőállomások maradnak sarc nélkül, de ha a nemzetközi helyzet berobbantja az árakat, ők is az adóztatott sávba csúszhatnak. A Mol, OMV, Shell és társaik a könnyítéssel megengedhetik maguknak, hogy a jövedéki adó megugrása ellenére is kisebb mértékben emeljék az árakat január elsején. Nagy segítség ez a magyar családoknak, leszámítva azokat, akik nagyon megszívják.
Benzin helyett dízel jött a kútoszlopból, és fordítva. Elmondjuk, mennyi félretankolást lehet megúszni.
Harminc évvel ezelőtt kezdtük meg a stratégiai készletek felhalmozását, és a bespájzolt olaj- és olajtermékünk legalább 90 napra elegendő szinten van már 1998 óta. Ennek a szintnek néha kicsit alámentünk, de sohasem annyira, mint idén augusztusban, amikor a kormány az üzemanyaghiány megelőzése érdekében nagyon komoly mennyiségű gázolajat szabadított fel.
És ha magánszemélyként bérelnék kocsit, akkor mi van? És mi a tényleges helyzet az agrárgépekkel?
Pénteken sorra jelentette be a Mol, az OMV és a Lukoil, hogy szűkebbre veszik kútjaikon az egyszerre betankolható üzemanyag mennyiségét. A lépés elővigyázatos, nincs benzinhiány, és pánikra sincs ok, mondja a magyar olajvállalat, és a lapunknak nyilatkozó szakértők is így látják. Júliusban és augusztusban azonban már durvulhat a helyzet - pont ezt akarják megelőzni az intézkedéssel. A független benzinkutasok máshogy látják: érdekvédelmi szervezetük vezetője egy szóban foglalta össze, mit kell most tudni a fehér kutak naftaellátásáról: "nincs."
Pont a legrosszabbkor történt a baleset a schwechati finomítóban: küszöbön az extrán üzemanyagigényes nyári időszak, amikor mindenki autóba vagy repülőre pattan, és nyaralni indul – kivéve a gazdák, akik a traktorokat kezdik el a korábbinál is többet hajtani a földeken. Az osztrák állami segítség már el is fogyhatott, a felszabadított magyar stratégiai benzin- és gázolajkészlet pedig egy szakértő számítása szerint éppen arra lehet elég, hogy az OMV hazai kútjai kihúzzák addig, amíg igazán meredeken elkezd felfelé ívelni a naftakereslet.
De erről nem ő dönt, hangsúlyozta a Mol-vezér egy friss interjúban.
Thierry Breton biztos szerint diszkriminatív, és az uniós irányvonalakkal össze nem egyeztethető, hogy csak a magyar rendszámtáblás járművek tankolhatnak olcsóbban a magyarországi kutakon. Ha a magyar kormány nem függeszti fel az intézkedést, bírósági eljárás és pénzbüntetés is jöhet.
A briteknél csúcson van a dízel ára, nálunk egyelőre tartja magát a hatósági áras rendszer, Oroszország pedig – úgy tűnik – függetleníteni tudja magát a trendektől.
Majdnem annyival lesz olcsóbb a dízel, mint amennyivel két napja drágult.
A pohár félig üres vs. a pohár félig tele.
Lépés annyiban nem váratlan, hogy a francia államfő felszólította a céget, hogy tegyen gesztust a fogyasztók felé.
A szintén nem hatósági áras gázolaj viszont jelentősen olcsóbb lesz.