Túl magasak a benzin- és energiaárak, állami beavatkozást várnak a szlovén vállalkozók
Véget ért a benzinárstop, a gazdaságnak pedig nincs több tartaléka.
Véget ért a benzinárstop, a gazdaságnak pedig nincs több tartaléka.
Nagyot nőtt a Mol-csoport EBITDA-eredménye az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az értékesítési mennyiség 11 százalékkal emelkedett, részben a megugrott magyarországi fogyasztás miatt.
Egy liter benzin 622 forint lenne.
Belgiumot sem kerülik el a gazdasági válság hatásai. Tovább növekszik a szakadék a gazdagok és szegények között, amire a politika szereplői is reagálnak. A családok költségei folyamatosan emelkednek – eközben pedig ki-ki keresi a megoldást a helyzet orvoslására.
Május vége helyett június végéig fizetik a benzinkutaknak a támogatást.
A 700 forint feletti benzinárakat mindenhol megérzik az autósok.
Több mint egy hete zajlanak tiltakozó akciók Peruban az üzemanyagárak emelkedése miatt, eddig négyen haltak meg a demonstrációkban.
A szövetség elnöke szerint lényegében az arra jogosult 300–400 vállalkozás mindegyike beadta a támogatási kérelmét.
A Holtankoljak.hu ügyvezetője arról is beszélt a Népszavának adott interjújában, hogy várhatóan maradnak még az üzemanyag-ellátási gondok, mert az importőröket nem csábította vissza a magyarországi piacra a 20 forintos jövedékiadó-csökkentés sem.
Még mindig hatalmas a különbség a piaci és a hatósági ár között.
Az amerikai olajembargó különösebben nem fáj Oroszországnak, mivel az USA alig importál orosz olajat. Amivel viszont szembe kell néznie, az az, hogy a teljes orosz olajexport megfeleződött Ukrajna megtámadása óta. Napi 3 millió hordó olaj eshet ki a világpiacról, 2022 márciusa lehet az ötödik legnagyobb olajsokk a II. világháború óta. Az orosz exportot rövid távon nem lehet pótolni, az olajár ideiglenesen megütheti a 200 dollárt, éves átlagban 135 dollár lehet.
Leállhatnak az ellátási lánc kulcsszereplői, mert a fuvarozók nem jutnak üzemanyaghoz. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az ársapka végfelhasználókra való kiterjesztését kéri.
A hatósági árazás miatt a magyarországi töltőállomások üzemeltetői már tavaly november óta szenvednek, most pedig a fogyasztók is a saját bőrükön kezdik érezni, hogy óriási bajban van az üzemanyagpiac. A nagykereskedelmi árak elszabadulása, a szomszédos országokból beözönlő benzinturisták és a már pislákoló pánikvásárló-hangulat mind hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt napokban egyre több hazai kúton elkezdtek feltorlódni a tankolni vágyók. Hernádi Zsolt szerint nincs komoly gond, de a Magyar Ásványolaj Szövetség úgy véli, ilyen problémával a rendszerváltás óta nem lehetett találkozni az országban.
Most jelentették be a korlátozást, más kutak után.
A Fidesz képviselője kommentben oldotta meg az üzemanyagellátási problémákat.
Maximum 250 millió forint hitelt igényelhetnek a benzinkutak.
Ugyanúgy 480 forint lesz literjének ára, mint a kiskereskedelemben. Ez nagy segítség a kis benzinkutaknak – amelyekkel azonban nem ebben állapodott meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A benzinárstopból nem enged a kormány, viszont hatpontos csomagot jelentett be az ITM, amivel a kutakat segítenék.
A megoldással több mint 1 lejjel csökkentenék az üzemanyag árát.