Tényleg a hatósági plafonon koppanhat a dízel ára a hazai kutakon
A hét közepén emelkedik a gázolaj nagykereskedelmi ára, a benziné viszont csökken.
A hét közepén emelkedik a gázolaj nagykereskedelmi ára, a benziné viszont csökken.
Nagykereskedelmi benzináremeléssel indul az év.
Várhatóan újra eléri a benzinkutakon az üzemanyag ára a kormány által maximumként meghatározott összeghatárt.
Egyértelműen az új autókra való meghosszabbodott várakozási időnek tudható be, hogy jelentősen nőtt mind a személygépkocsik, mind a nagyhaszongépjárművek rövid távú lízingje – mutat rá Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.
Az üzemanyagárak befagyasztásának hatása azon múlik, drágul-e a kőolaj, és hogyan alakul a forint árfolyama, ezek kockázatai viszont jelentősek. A benzinkutak elleni szankciók kivitelezése és jogi következményei is kérdéseket vetnek fel.
A pénzügyőrök egy nap alatt 150 kútra mentek ki, de szerdától komolyabb ellenőrzés jön.
A szombat éjjel megjelent kormányrendelet szerint a benzinkutak üzemeltetői nem zárhatnak be ideiglenesen csak azért, mert a normál üzemanyagok befagyasztott árai mellett nem éri meg nyitva tartaniuk. És kötelesek normál üzemanyagot árulni, ha ezt két napnál hosszabb ideig nem teszik, akkor viszont kötelesek üzemszünetbe lépni. Amelyik kút nem tartja be a szabályokat, azt a kormány ellentételezés nélkül (de csak ideiglenesen) átadhatja egy másik üzemeltetőnek.
Némi adóbevételről az állam is lemond azzal, hogy az eddiginél olcsóbbá teszi a benzint, a nagykereskedők bevétele három hónapot kibír, a benzinkutakon aggódhatnak igazán, hogy tényleg csak három hónapig tart-e a korlátozás. Nagyon kellemetlen akkor lehet a helyzet a kormány számára is, ha jövőre olyan lenne a világpiaci helyzet, hogy még a mostaninál is jóval magasabb szabadpiaci árat kellene visszaállítani.
480 forintban maximalizálják a 95-ös benzin és gázolaj árát – jelentette be Gulyás Gergely. Mit jelenthet ez, kivel fizettetik meg a világpiaci és a magyar ár közötti különbséget, miért nem csökkenti a kormány egyszerűen a benzin adóját, nem fenyegethet-e üzemanyaghiány, és csökkenhet-e most az infláció? Ezekre és más, a benzinár rögzítéséhez kapcsolódó kérdésekre gyűjtöttük össze a válaszokat.
Literenként legalább 4–5 forinttal emelni kellene a jövedéki adót, hogy megfeleljünk az uniós előírásoknak.
Szeptemberben összességében közel 6 százalékkal nagyobb volt a kiskereskedelmi forgalom, mint egy évvel korábban. Az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma nem nőtt jelentősen, a benzinkutaké annál inkább, de ezt az előző évi alacsony forgalom magyarázza.
Törvényjavaslatot nyújtottak be, hogy 15-ről 25 forintra emelkedjen a kilométerenkénti költségtérítés.
Az üzemanyag ára több mint kétszáz forinttal nőtt másfél év alatt, de lehetséges-e, hogy csak mi érezzük ezt tehernek, és valójában nem is kiemelkedően drága itthon a tankolás?
Ha nincs árstop, teljesen elszabadulhat az üzemanyagár. Ha van, akkor hatalmasat bukhatnak a benzinkutak.
Szabadulnak a befektetők az olajmulti papírjaitól, miután a kormány jelentős veszteséget tol rá az üzemanyag-kereskedőkre a benzin és a gázolaj árának befagyasztásával.
Most szűk a mozgástér, mert Gyurcsányék nem kértek kedvezőbb számítási szabályt – közölték.
Nagyjából 34 ezer forintra jön ki, ha egy átlagos családi autót kell megtankolni.