szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A brit kormány ellen vesztett pert a müzlijeiről ismert élelmiszergyártó cég, a Kellogg’s – az új szabályozás értelmében nem buzdíthatják többé cukros müzlik megvásárlására az embereket.

Az új brit szabályozás alapján a magas cukor-, só- és zsírtartalmú ételek reklámozását szigorították – számol be a BBC. Ez alapján az érintett márkák nem szolgálhatnak olyan különleges akciókkal és ajánlatokkal, mint az „egyet fizet kettőt vihet”, valamint nem tehetik ki őket az áruházak bizonyos pontjaira, például a kasszákhoz, ezzel is csökkentve a vásárlási kedvet. A kormány reményei szerint az újítás segíthet hozzájárulni a gyerekkori elhízás megfékezéséhez.

A szabályozás előterjesztésekor a Kellogg’s perre vitte az ügyet, azonban a bíróság a brit kormánynak ítélte a győzelmet.

A Kellogg’s szerint a szabályozás elmulasztotta figyelembe venni, hogy a müzlit túlnyomóan tejjel, vagy joghurttal fogyasztják, ezek tápanyagtartalma pedig csökkenti a cukor- és sótartalmat a teljes adag súlyához képest, a bíró válaszul azonban azt mondta, hogy a müzlik nem tartalmaznak használati utasítást, emellett a tej nem változtat a tényen, hogy a termék cukros.

A Kellogg’s ügyvezető igazgatója, Chris Silcock elmondta, hogy szerintük „nem sok értelme van, hogy a vásárlók más termékeket, például fánkot és csokoládékrémet vehetnek akciósan, de különböző reggeli müzliket nem”.

A szabályokat októberben tervezték bevezetni, azonban a magas megélhetési árak miatt ezt egyelőre halasztják.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kákos Anna Vállalkozás

Nem találtak szimpatikus müzlit, hát csináltak ők egyet

A Hester’s life reggelijei egy dietetikus és egy grafikus konyhájából indultak, mára pedig díjnyertes termékekké váltak. Mivel datolyával édesítenek – ami elég ritka a piacon –, nem csak itthon van kereslet a házi fejlesztésű termékekre. A Hester’s veszprémi gyárában jártunk, ahol az alapítók a vállalkozás életének nehézségeiről is meséltek.