Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"89699534-4a0c-4b6f-b714-9045583ebbee","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Pornószínésznő lefizetésére nem vonatkozik a mentelmi jog.","shortLead":"Pornószínésznő lefizetésére nem vonatkozik a mentelmi jog.","id":"20241217_trump-itelet-hallgatasi-penz-biro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89699534-4a0c-4b6f-b714-9045583ebbee.jpg","index":0,"item":"d5c8cab9-c71e-4f6c-b3f5-431fda54fad3","keywords":null,"link":"/vilag/20241217_trump-itelet-hallgatasi-penz-biro","timestamp":"2024. december. 17. 07:01","title":"Fenntartotta a bíró a Trump ellen hozott ítéletet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"887e3a76-98d3-4f9b-86ff-4d8212bfe7c7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Úgy vélik, a magyar jogszabály még mindig nem kezeli megfelelő módon az úgynevezett közérdekű vagyonkezelő alapítványok kuratóriumaiban felmerülő összeférhetetlenségi kockázatokat. ","shortLead":"Úgy vélik, a magyar jogszabály még mindig nem kezeli megfelelő módon az úgynevezett közérdekű vagyonkezelő alapítványok...","id":"20241216_Europai-Bizottsag-modellvalto-egyetemek-tovabbra-sem-vehetnek-reszt-az-Erasmus-programban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/887e3a76-98d3-4f9b-86ff-4d8212bfe7c7.jpg","index":0,"item":"76752e2a-d363-4187-b625-cfbbe58d2e23","keywords":null,"link":"/itthon/20241216_Europai-Bizottsag-modellvalto-egyetemek-tovabbra-sem-vehetnek-reszt-az-Erasmus-programban-ebx","timestamp":"2024. december. 16. 15:54","title":"Döntött az Európai Bizottság: a modellváltó egyetemek továbbra sem vehetnek részt az Erasmus-programban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2024. december. 17. 11:30","title":"Pumával a városban: vallomások a volán mögül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a4c6e65b-ed13-40f2-ab2b-51f40371bad2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatóknak sikerült egy olyan rendszert építeniük, amelynek köszönhetően tanítás nélkül tudnak elnavigálni a terepen a robotkutyák.","shortLead":"Brit kutatóknak sikerült egy olyan rendszert építeniük, amelynek köszönhetően tanítás nélkül tudnak elnavigálni...","id":"20241216_robotkutya-mozgas-biomechanika-egyensuly-nehez-terep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4c6e65b-ed13-40f2-ab2b-51f40371bad2.jpg","index":0,"item":"834784a7-48f1-44e3-9fa3-38f3959a7282","keywords":null,"link":"/tudomany/20241216_robotkutya-mozgas-biomechanika-egyensuly-nehez-terep","timestamp":"2024. december. 16. 14:03","title":"Megnézték, hogyan mozognak az állatok, a robotkutyák profitálhatnak belőle – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3086f4d8-b6b3-4bdf-be38-2d349ad69085","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Kossuth-díjas író saját gyűjteményéből állított össze egy különleges válogatást, a teljes befolyt összeget az irodalmi és művészeti folyóirat támogatására ajánlja fel. ","shortLead":"A Kossuth-díjas író saját gyűjteményéből állított össze egy különleges válogatást, a teljes befolyt összeget...","id":"20241216_Nadas-Peter-jotekonysagi-aukcio-Jelenkor-folyoirat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3086f4d8-b6b3-4bdf-be38-2d349ad69085.jpg","index":0,"item":"cfbc7a3c-7faa-4bb2-a374-d29af8bd10bb","keywords":null,"link":"/kultura/20241216_Nadas-Peter-jotekonysagi-aukcio-Jelenkor-folyoirat","timestamp":"2024. december. 16. 15:40","title":"Nádas Péter jótékonysági aukciót indít a Jelenkor folyóirat javára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b795668-7bc8-490d-9093-d7105ad8cb2c","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A konyhában keletkező zöld- és élelmiszerhulladék még mindig a legtöbb háztartásban a kommunális szemétbe kerül, ami több szempontból is káros. A karácsonyi időszakban ez a probléma hatványozottabban van jelen, hiszen az ünnepi ételek elkészítése és elfogyasztása során rengeteg hulladék, majd maradék keletkezik. Mutatjuk, hogyan lehet egyszerűen és okosan gyűjteni a konyhai biohulladékot.","shortLead":"A konyhában keletkező zöld- és élelmiszerhulladék még mindig a legtöbb háztartásban a kommunális szemétbe kerül, ami...","id":"20241217_elstartolt-a-biohulladek-gyujtes-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b795668-7bc8-490d-9093-d7105ad8cb2c.jpg","index":0,"item":"11817fa4-6c37-4e99-9900-6ee48f90245f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241217_elstartolt-a-biohulladek-gyujtes-mohu","timestamp":"2024. december. 17. 15:30","title":"Külföldön már vannak jó példák, és végre itthon is elstartolt a konyhai zöld- és élelmiszerulladék szelektív gyűjtése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"335c6ed0-0156-4047-8ff2-4bc595bd69ef","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Novák Előd az LMP-s Ungár Péter szexuális irányultságára tett utalást a napirend előtti felszólalásában, ezért Soltész Miklós kereszténydemokrata államtitkár arra kérte a Mi Hazánk képviselőjét, hogy kérjen bocsánatot. Novák Előd a HVG-vel azt közölte: nem kér elnézést, mert szerinte semmi sértőt sem mondott. Az elhangzottakkal kapcsolatban pedig úgy fogalmazott: „Értse mindenki úgy, ahogy akarja”. ","shortLead":"Novák Előd az LMP-s Ungár Péter szexuális irányultságára tett utalást a napirend előtti felszólalásában, ezért Soltész...","id":"20241217_A-KDNP-vedte-meg-Ungar-Petert-akinek-a-szexualis-iranyultsagara-utalt-Novak-Elod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/335c6ed0-0156-4047-8ff2-4bc595bd69ef.jpg","index":0,"item":"ea6c3b69-3afc-4a9c-8f17-8198e6f2b0ac","keywords":null,"link":"/itthon/20241217_A-KDNP-vedte-meg-Ungar-Petert-akinek-a-szexualis-iranyultsagara-utalt-Novak-Elod","timestamp":"2024. december. 17. 14:08","title":"A KDNP védte meg Ungár Pétert, akinek a szexuális irányultságára utalt Novák Előd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d62a4cbf-cef9-460b-a306-5a4de493895d","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Már a másfél éves gyerekek közel fele napi tévéfogyasztó, ötödük pedig tabletezik vagy okostelefonozik is. Minél alacsonyabb az anya iskolai végzettsége és életkora, annál valószínűbb, hogy a kisgyereke képernyő előtt ül. A WHO kétéves korig teljes képernyőmentességet javasol.","shortLead":"Már a másfél éves gyerekek közel fele napi tévéfogyasztó, ötödük pedig tabletezik vagy okostelefonozik is. Minél...","id":"20241217_hvg-alegkisebbek_akepernyo_elott_psziches_hatasok_szuloi_peldak_fuggo_jatszma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d62a4cbf-cef9-460b-a306-5a4de493895d.jpg","index":0,"item":"9924db0d-e016-46a2-854c-7d87336d1799","keywords":null,"link":"/360/20241217_hvg-alegkisebbek_akepernyo_elott_psziches_hatasok_szuloi_peldak_fuggo_jatszma","timestamp":"2024. december. 17. 06:30","title":"Alvászavart, tanulási nehézségeket, figyelemzavart is okozhat, hogy már a legkisebbek is a mobilon lógnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kezd divatba jönni a botránykeltés mint megfizethető marketingfogás. Legutóbb egy indiai cég stresszellenes kampánya okozott mérhetetlen szorongást.
Egy szépségápolással foglalkozó indiai cég célkeresztben találta magát legfrissebb reklámkampánya miatt, amellyel a munkahelyi stresszre szerették volna felhívni a figyelmet – írta a BBC.
„A YesMadam nevű indiai szépségápolási startup cég felmérte, hogy mennyire stresszesek az alkalmazottai, majd kirúgta azokat, akik azt jelölték be, hogy jelentős stressznek vannak kitéve” – ezzel a szöveggel osztotta meg egy X-felhasználó múlt héten a cég levelét, amelyben valóban arról ír a HR vezetője, hogy a nyugodt munkahelyi környezet fenntartása érdekében kirúgják a szorongó munkavállalóikat.
Indian home beauty startup YesMadam sent a survey to their employees about stress and then fired the employees that said they were under significant stress 🤦🏽♂️ pic.twitter.com/R8KRNWGBJx
A közel 22 ezer reakció és ötszáz komment jól mutatja, hogy mekkora felháborodást keltett a közösségi médiában a cég levele, amire egy nappal később a startup is reagált. Tisztázták, hogy igazából nem rúgnak ki senkit, csak kicsit szórakoztak a néppel egy előre betervezett kampány keretében, amivel a munkahelyi stressz elterjedtségére szerették volna felhívni a figyelmet. Mindez természetesen még nagyobb botrányba torkollott.
Vegyes reakciók érkeztek a bizarr stratégiára: egyesek dicsérték a céget, amiért ráirányítja a figyelmet egy fontos témára, mások pedig bírálták őket, amiért félrevezették az embereket és játszottak az érzelmeikkel. Többen rávilágítottak, hogy valójában csak egy marketingfogásról van szó, és a kampánynak sikerült egy szinte ismeretlen márkát néhány óra alatt rivaldafénybe állítania.
Kellett az ingyenes promóció, ugye? Nincs szükség marketing költségvetésre, ha van egy felháborodást keltő közösségi média menedzsered?
– írta egy felhasználó a LinkedIn-oldalán.
Nem ez az első eset, hogy egy startup cég kétes reklámkampányba vágja a fejszéjét, amivel magára zúdítja az indulatokat. Novemberben egy szintén indiai ételkiszállítási cég kapott hideget-meleget, miután közzétett egy álláshirdetést, amiben közölte, hogy a jelentkező egy évig nem kap fizetést, sőt még neki kell kétmillió rúpiát (kb. 9 millió forintot) adományoznia a nonprofit leányvállalatuknak, amelynek missziója a szegények élelmezése. Az átverés itt is sikeres volt, még ha eredetileg nem is ez volt a cél, ugyanis tízezer ember jelentkezett az állásra. Azt nem tudni, hogy felvettek-e valakit a pozícióra.
Februárban egy indiai modell és színésznő is elég megosztó módon hívta fel a figyelmet a méhnyakrákra, ugyanis eljátszotta a saját halálát. Sok felhasználó szerint a reklámfogás mély traumát okozott azoknak, akik valóban elvesztették barátaikat és családtagjaikat a betegség miatt. A kampányért felelős marketingügynökség később bocsánatot is kért.
Többet árt, mint használ
Szakértők szerint az ilyen marketingfogások ugyan segíthetnek egy márkának a rivaldafénybe kerülni, de nem feltétlenül növelik a vállalat hosszútávú sikerét, sőt még árthatnak is neki.
„A márkáknak meg kell érteniük a különbséget a túlzás és a nyilvánvaló hazugság között” – mondja a BBC által megkérdezett márkaépítési és kommunikációs tanácsadó, aki szerint a túlzás elfogadott és sikeres reklámstratégia tud lenni, de számolni kell azzal, hogy ez sok esetben annyira nyilvánvaló, hogy a fogyasztó valószínűleg nem fogja elhinni.
Példaként az Axe dezodorreklámokat említette, amikben gyakran látni egy soványnak tűnő férfit, aki néhány fújás után a dezodortól nőmágnessé válik. De ide sorolható a rapper Snoop Dogg is, aki tavaly azzal került a címlapokra, hogy bejelentette: nem füstölög tovább. Sokan azt hitték kijelentésével arra utal, hogy leszokik a füvezésről, de igazából csak egy füstmentes tűzrakóhelyet népszerűsített.
A tanácsadó elmondta, hogy a cégek a negatív visszajelzések ellenére azért vesznek részt ilyen kampányokban, mert így hatalmas elérést tudnak szerezni, akár teljesen ingyen. Szerinte direkt olyan témákat választanak, amelyek valószínűleg erős véleményeket váltanak ki, hiszen így garantáltan lesznek majd emberek, akik nem bírják reakció nélkül hagyni a történetet.
A témát újra előtérbe hozó eset, vagyis a szépségipari startup kampánya azon túl, hogy sok emberhez eljutott, rengeteg szakembert is véleménynyilvánításra sarkallt, akiknek többsége élesen kritizálta a vállalatot az érzéketlenségéért.
A kiemelt kép illusztráció. Forrás: AFP / Frank May
Egy intézkedést – ami nem is kormányzati intézkedés – kétszer számoltak bele a 10+1-es listába. A gazdasági minisztérium szerint az is intézkedés, hogy egy ötlet „kidolgozása került elő”.