szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A detroiti autószalon kapcsán sorra hozzák nyilvánosságra a nagy autógyártók tavalyi mérlegeiket.

A Chevrolet Europe, amely 2004. decemberéig GM Daewoo Europe néven volt ismert, 2004-ben növelte értékesítését. 2005-től megszűnik a Daewoo autómárka, autóik a továbbiakban Chevrolet név alatt futnak majd.

A 2003-hoz viszonyított növekedés kicsivel meghaladta a 42 százalékot – abszolút számokban 133 468-ról 189 900-re nőtt. A vállalat európai piaci részesedése 0,68-ról 0,92 százalékra emelkedett. A decemberi eladás különösen erős volt Közép- és Kelet-Európában (Chevrolet), illetve Nyugat-Európában (Daewoo); a 14900 darab bő 3500-zal múlja felül a 2003 decemberit.

Tavaly Magyarországon a vállalat 6,7 százalékos piaci részesedéssel és közel 15 ezer eladott autóval 2003-hoz képest 26 százalékkal növelte eladásait a stagnáló hazai piacon.

Az Opel magyarországi eladásai és piaci részesedése valamelyest visszaesett, ezzel együtt a márka stabilan őrzi első helyét az import márkák között, és abszolút második a helyi gyártó Suzuki mögött. A személyautók piacán hónapokig okozott gondot, hogy az egyébként igen jól induló új Astra alig volt elérhető, igen kevés autó jutott Magyarországnak.

Volkswagen & Audi eladások (Oldaltörés)

A Volkswagen csoport tavaly 1,3 százalékkal 5,079 millióra növelte eladott autóinak számát. A dél-amerikai növekedés pótolta az észak-amerikai és az ázsiai piacok lassulását - mondta a csoport pénzügyi igazgatója, Hans Dieter Poetsch a detroiti autószalonon. Úgy vélte, a cégcsoport idei eredményeire "elhanyagolható" lesz a nyersanyagok árának idénre is várt, további növekedése, és jól haladnak a pénzügyi eredmények javítása felé. Tavaly több mint egymilliárd euróval csökkentették a kiadásokat, idén 3,1 milliárd eurós megtakarítást terveznek.

A Volkswagen csoport luxusautó-részlege, az Audi tavaly 1,2 százalékkal 779 441-re növelte az eladott Audi-márkájú autóinak számát, és az idén az eladott autók számának több mint 1,2 százalékos növekedésére számítanak - mondta Martin Winterkorn vezérigazgató a detroiti autószalonon.

Pénzügyi részletekről nem szólt, csak annyit mondott, hogy a tavalyi üzemi eredmény minden bizonnyal megközelítette az egy évvel korábban, 2003-ban elért egymilliárd eurót.

Nem zárta ki, hogy üzemet építenek az Egyesült Államokban, és - mint mondta - folytonosan gondolkodnak több termelés áthelyezésén a dollárövezetbe, mivel a dollár krónikusan gyenge az euróhoz képest. Hangsúlyozta azonban, hogy az ilyesféle terveket egyeztetni kell a Volkswagen-csoportban. A Volkswagen maga Mexikóban és Brazíliában is gyárt autókat, és a Volkswagen vezérigazgatója,

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vélemény

Milyen állatként vezet, ha autóba ül?

A vezetési szokásokról készült felmérés szerint a brit gépkocsivezetők állati ösztöneikre támaszkodnak a zsúfolt városi utcákon. Az elefántok törtetnek, a gorillák erőszakosak.

MTI Gazdaság

Öt év után újra bővül a német autópiac

Öt év óta első ízben bővült tavaly a német autópiac: az év végén megnőtt vásárlásnak, az új modelleknek és a dízel autók növekvő népszerűségének köszönhetően egy százalékkal több, 3,27 millió új autót helyeztek forgalomba.