A régióban terjeszkedő európai légitársaságok körében máris vihart kavart a februártól induló új diszkont-légitársaság, a Centralwings megjelenése, amely a lengyel nemzeti légitársaság tulajdonában van.

Az easyJet és a SkyEurope közös sajtónyilatkozatban világított rá aggályaira, amely a varsói repülőtér, Etiuda terminálon engedélyezett menetrendi indulási időpontok kiosztásával kapcsolatos - írja a portfolio.hu.

A közlemény szerint a felelős koordinátor sorsolás alapján osztaná újra az easyJet, a Germanwings, a SkyEurope és Wizz Air menetrendjét egyaránt érintő indulási időpontokat a Centralwings megjelenése miatt.

"Egy ilyen törvényellenes sorsolás veszélyeztetné a jelenlegi fuvarozók működési hitelességét, mivel már az összes légitársaság nyilvánosságra hozta a 2005. év nyári menetrendjét a lengyel repülőterek állami szervezetének jóváhagyásával."

Az easyJet és a SkyEurope megkérdőjelezi a LOT által alkalmazott és fizetett menetrendi indulási időpontok felosztásáért felelős koordinátorának döntési függetlenségét. "A LOT Polish Airlines tulajdonában lévő Centralwings már meglévő légitársaságok költségén történő bejuttatása az alacsony költségekkel üzemelő Etiuda terminálra elfogadhatatlan."

Nagy halak, kis halak

A Centralwings a LOT charterjáratainak mintegy 85%-át üzemelteti majd, amely 40%-os belföldi részesedést jelent. Működésének felét menetrendszerinti járatokkal tervezi, amelyek Varsó, Krakkó, Katowice bázisrepülőtereket kapcsolják össze jelentős európai nagyvárosokkal.

A Lufthansa érdekeltségi körébe tartozó Germanwings szoros együttműködési megállapodást kötött az új diszkont-légitársasággal. A cél: elsődlegesen az értékesítési és a marketing politika összehangolásával együttesen vezető szerep elérése és megtartása a Lengyelország és Németország közötti, egyre növekvő low-cost utasforgalomban.

A megállapodás ténye a jelenlegi iparági környezetben egyáltalán nem meglepő. Németországban az elmúlt öt év során gombamód jelentek meg (és tűntek el) a piaci réseket kihasználni próbáló újabb légiutas-szállítók, Lengyelország pedig a frissen csatlakozott uniós tagállamok közül magas népességszáma és kiterjedt területe révén fontos célországnak számít a közép-kelet-európai régióban terjeszkedni óhajtók számára.

Összefogás német vezénylettel

A LOT Polish Airlines a legnagyobb globális légiszövetség, a Star Alliance tagja, amelynek egyik alapítója a Lufthansa. A Germanwings korábban már kötött egy hasonló megállapodást, ahol a brit bmibaby, a szintén Star Alliance tag bmi british midland low-cost érdekeltsége lett a német társaság partnere.

A Germanwings felismerte, hogy a kisebb diszkont-légitársaságok számára csak az összefogás jelenthet valós esélyt arra, hogy felvegyék a versenyt a kontinens keleti felén egyelőre nem túl jelentős pozícióval rendelkező óriások, a Ryanair és az easyJet ellen. A német low-cost társaság a túlélés érdekében a Lufthansa kapcsolatait aknázza ki.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Hazai gazdaság

Fapados légiháború

Utolsó vérig menő háborúba kezdtek a fapados légitársaságok, s ebben a célpont a múlt héten a Wizz Air lett. A legnagyobbak jóformán nullára olvasztott jegyárakkal hajszolják egymást a veszteségbe, így a piac mintegy hatvan szereplője közül csak a legtőkeerősebbek maradhatnak talpon.

Gazdaság

Tőlünk repül a legtöbb fapados

A tíz új EU-tagország körében Budapest vezet a fapados járatok sűrűségét tekintve: kilenc légitársaság több mint negyven európai nagyvárosba repíti az utasokat - mondta Kolber István, a regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter.

Gazdaság

Itt a régió első fapados csődje

Az ez ideig egyetlen olcsó repülőjáratokat üzemeltető lengyel légitársaság, az Air Polonia vasárnap beszüntette gépei indítását és a jegyeladást. A társaság egyik képviselője azzal indokolta a lépést, hogy az Air Polonia fő befektetője kivonul a vállalatból.

Gazdaság

Újabb skandináv fapados repül Budapestről

Koppenhágába, Oslóba és Stockholmba is repül jövő februártól a Sterling norvég fapados légitársaság, amely múlt szerdán kezdte értékesíteni a jövő évi járataira szóló jegyeket.

hvg.hu Gazdaság

Pert indít az easyJet ellen a Wizz Air

A Wizz Air kedden polgári peres eljárást kezdeményezett az easyJet negatív reklámkampánya ügyében az illetékes bíróságnál, és állásfoglalást kér a szakmai képviseletektől.

A férfiak is sokat szenvednek egy ilyen macsó világban, mint a miénk

A férfiak is sokat szenvednek egy ilyen macsó világban, mint a miénk

Ilyen zenei albumot biztos nem hallgatott még

Ilyen zenei albumot biztos nem hallgatott még

Több mint 120 milliót nyúltak le egy amerikai filmproducertől, Szegeden állnak bíróság elé

Több mint 120 milliót nyúltak le egy amerikai filmproducertől, Szegeden állnak bíróság elé

4,8 százalékkal nőtt a magyar gazdaság 2018-ban

4,8 százalékkal nőtt a magyar gazdaság 2018-ban

Itt az emberiség újabb nagy találmánya: az egykezes chips

Itt az emberiség újabb nagy találmánya: az egykezes chips

Elkészült az ágy, amin mindig jót aludhat az ember, akkor is, ha a másik átmászik a térfelünkre

Elkészült az ágy, amin mindig jót aludhat az ember, akkor is, ha a másik átmászik a térfelünkre