Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A régióban terjeszkedő európai légitársaságok körében máris vihart kavart a februártól induló új diszkont-légitársaság, a Centralwings megjelenése, amely a lengyel nemzeti légitársaság tulajdonában van.
Az easyJet és a SkyEurope közös sajtónyilatkozatban világított rá aggályaira, amely a varsói repülőtér, Etiuda terminálon engedélyezett menetrendi indulási időpontok kiosztásával kapcsolatos - írja a portfolio.hu.
A közlemény szerint a felelős koordinátor sorsolás alapján osztaná újra az easyJet, a Germanwings, a SkyEurope és Wizz Air menetrendjét egyaránt érintő indulási időpontokat a Centralwings megjelenése miatt.
"Egy ilyen törvényellenes sorsolás veszélyeztetné a jelenlegi fuvarozók működési hitelességét, mivel már az összes légitársaság nyilvánosságra hozta a 2005. év nyári menetrendjét a lengyel repülőterek állami szervezetének jóváhagyásával."
Az easyJet és a SkyEurope megkérdőjelezi a LOT által alkalmazott és fizetett menetrendi indulási időpontok felosztásáért felelős koordinátorának döntési függetlenségét. "A LOT Polish Airlines tulajdonában lévő Centralwings már meglévő légitársaságok költségén történő bejuttatása az alacsony költségekkel üzemelő Etiuda terminálra elfogadhatatlan."
Nagy halak, kis halak
A Centralwings a LOT charterjáratainak mintegy 85%-át üzemelteti majd, amely 40%-os belföldi részesedést jelent. Működésének felét menetrendszerinti járatokkal tervezi, amelyek Varsó, Krakkó, Katowice bázisrepülőtereket kapcsolják össze jelentős európai nagyvárosokkal.
A Lufthansa érdekeltségi körébe tartozó Germanwings szoros együttműködési megállapodást kötött az új diszkont-légitársasággal. A cél: elsődlegesen az értékesítési és a marketing politika összehangolásával együttesen vezető szerep elérése és megtartása a Lengyelország és Németország közötti, egyre növekvő low-cost utasforgalomban.
A megállapodás ténye a jelenlegi iparági környezetben egyáltalán nem meglepő. Németországban az elmúlt öt év során gombamód jelentek meg (és tűntek el) a piaci réseket kihasználni próbáló újabb légiutas-szállítók, Lengyelország pedig a frissen csatlakozott uniós tagállamok közül magas népességszáma és kiterjedt területe révén fontos célországnak számít a közép-kelet-európai régióban terjeszkedni óhajtók számára.
Összefogás német vezénylettel
A LOT Polish Airlines a legnagyobb globális légiszövetség, a Star Alliance tagja, amelynek egyik alapítója a Lufthansa. A Germanwings korábban már kötött egy hasonló megállapodást, ahol a brit bmibaby, a szintén Star Alliance tag bmi british midland low-cost érdekeltsége lett a német társaság partnere.
A Germanwings felismerte, hogy a kisebb diszkont-légitársaságok számára csak az összefogás jelenthet valós esélyt arra, hogy felvegyék a versenyt a kontinens keleti felén egyelőre nem túl jelentős pozícióval rendelkező óriások, a Ryanair és az easyJet ellen. A német low-cost társaság a túlélés érdekében a Lufthansa kapcsolatait aknázza ki.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Az ítélkezés minőségére is hatással lehet egyes bíróságok túlterheltsége, van, ahol átlagosan majd 140 ügyet visz egyszerre egy bíró. A kormány megoldása: bírsággal sarkallná élénkebb munkára a bírókat...
A robotsebészeti eszköz számára 20 fok lenne az ideális.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
"Az emberek jókedvűen a hatalom értésére adták, hogy ők szabadok akarnak lenni".
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.
Az uniós forrásokhoz való hozzáférés a tét.