Tetszett a cikk?

Most a Tesco-Global Áruházak Rt. benzinárképzését vizsgálja a GVH, amely tavaly ősszel a Mol árképzésének vizsgálatát zárta le - írja a Napi Gazdaság.

A folyamatban lévő vizsgálatról a versenyhivatalnál nem kívántak részleteket elárulni, más forrásból azonban a lap úgy értesült: a Tescót azért vizsgálják, mert felmerült a gyanú, hogy a cég a benzinárképzését összekapcsolja a fő tevékenységi körével, magyarul mesterségesen tartja alacsonyan az üzemanyag árát, az értékesítésből származó esetleges veszteségét pedig más termékeinek az árában kompenzálja.

Az úgynevezett színes kutak (például a Mol, a Shell vagy az OMV) számára rövid időn belül komoly konkurenciát jelenthetnek a hipermarketlánchoz tartozó, esetenként 10-15 forinttal is alacsonyabb árat kínáló töltőállomások. Franciaországban és az Egyesült Királyságban már most az üzemanyagpiac jelentős részét tartja kézben a Tesco, s megfigyelők szerint a GVH-nál landolt vizsgálati kérelem, amely a hírek szerint egy színes kúttól érkezett, éppen az új töltőállomások térnyerését igyekszik lassítani vagy meggátolni.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint az egyáltalán nem meglepő, hogy egy hipermarket egyes termékein nem alkalmaz haszonkulcsot, és ez nem is tekinthető szabályellenesnek, sőt a versenyt erősíti. Ugyanakkor, mint mondta, azt elképzelhetőnek tartja, hogy a jövedéki termékekre vonatkozóan más szabályok érvényesek. 

A Magyar Autóklub szerint a magyar piacon bárki eltérhet a Mol által közzétett motorbenzin vagy gázolaj listaárától, vagyis bárki értékesíthet a listaár alatt, ahogyan ezt sokan meg is teszik. Így a mintegy harminc Klub Petrol kút is vagy éppen a Mol, amely egyes körzetekben kénytelen versenyezni az alacsonyabb árszínvonalú töltőállomásokkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Olcsóbb benzinnel startolt a Lukoil a magyar piacon

Benzinkút-hálózat kiépítését kezdte meg a legnagyobb orosz olajtársaság, a Lukoil hazai leányvállalata, a Lukoil Downstream Magyarország Kft. A jelenleg 19 töltőállomást üzemeltető cég 2006-ra 100-120 benzinkutat szeretne működtetni.

Gazdaság

Szlovákia letörné a Mol-leány piaci pozícióját

A szlovák kormány letörni készül a Slovnaft uralkodó helyzetét a szlovák benzinpiacon - jelentette a szlovák Pravda. A lap szerint a szlovák pénzügyminisztérium jelezte: ha a jelenleg folyó vizsgálat komoly hiányosságokat tár fel az árpolitikában, a kormány a cég üzemanyag-eladásaira szabályozást készül bevezetni.

Gazdaság

Automata töltőállomás hálózat épül hazánkban

Automata benzinkúthálózatot kialakítását tervezi franchise formában az Eurotankomat Kft. A skandináv mintára indított vállalkozás első egysége várhatóan kora tavasszal nyílik. Egy-egy partnerének 35-40 millió forintos beruházásra kell felkészülnie - értesült a Világgazdaság.