szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az első helyen áll Magyarország Kelet-Európában, ami a bevásárlóközpontok számát, illetve alapterületük lakossághoz viszonyított arányát jelenti – áll az osztrák RegioPlan Consulting frissen közzétett elemzésében.

Mint a tanulmányból kiderül, Budapest térségében az egy lakosra jutó elárusító tér már eléri az egy négyzetmétert, ami megközelíti a nyugat-európai mértéket.

Az elemzés megemlíti, hogy most indul a második hullám: a vidéki városokban - Győr, Debrecen, Székesfehérvár - épülnek bevásárlóközpontok.

A RegioPlan szerint a további bővülés már sokkal ágazatspecifikusabb lesz: az élelmiszer- és az illatszerpiac után - e két területen a piaci pozíciókat már elfoglalták a meglévő vállalatok - a teljes divatszektorban várható erőteljes felfutás, amit a nyugati vállalatok hálózatainak kiépítése fog kísérni. Erre lehet számítani az óra- és az ékszer-, a virág- és az autóalkatrész-üzletágban, ahol még kevés nyugati leányvállalat képviselteti magát.

Az osztrák piackutató szakértői azt jósolják, hogy a Magyarországon már megtelepedett vállalatok közül sokan további terjeszkedésbe fognak, mivel nagy a különbség a szegényebb vidéki lakosság és a már-már a nyugati színvonalat elérő városi elit vásárlóereje között.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!