Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A magyarországi M3-as autópálya romániai meghosszabbításának tervét elemzi a román kormány, hogy kiépülhessen a Budapest-Odessza között haladó, ötödik európai közlekedési folyosó – írja a Buna Ziua Ardeal című erdélyi regionális napilap.
A napilap vezető anyagában számol be az 520 millió euróra becsült, Vaja-Csengersima-Pete-Szatmárnémeti-Nagybánya nyomvonalon haladó autópálya építésének tervéről. Calin Popescu Tariceanu miniszterelnök legutóbbi magyarországi látogatásán felvetetette magyar kollégájának ezt az elképzelést, mert a romániai autópálya megépítése kulcsfontosságú a Budapestet az ukrajnai Odesszával összekötő európai közlekedési folyosó miatt - állítja a román lap.
"A román és a magyar félnek egyaránt fontos a terv, mivel a korszerű út egyrészt fellendítheti Románia északi régióját, másrészt növelné a magyar M3-as autópálya forgalmát is" - idézi a lap Cristian Anghelt, a tervezett út által érintett Nagybánya polgármesterét.
Az újság részleteket is közölt egy, a közlekedési minisztérium főigazgatói tisztségére javasolt szakember tanulmányából, amely már a kormányfőhöz is eljutott.
Jelenleg csak a Budapest-Vaja között lévő M3-as autópálya része az európai úthálózatnak. A tanulmány szerint a Vaja és Nagybánya közötti autópálya hossza eléri a 130 kilométert, ebből 55 kilométer magyar területen, 75 kilométer pedig Romániában épülne meg.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.