szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nagyméretű lapképernyős tévék piacán az LCD-képernyős készülékek forgalma februárban első alkalommal haladta meg a plazmaképernyősekét Japánban.

Az eladott 37 colosnál nagyobb átmérőjű lapképernyős tévéknek 50,5 százaléka volt LCD, a többi pedig plazma - jelenti a GfK Marketing Services Japan Ltd. piackutató cég. Értékben a forgalom 51,8 százalékát tették ki az LCD képernyős készülékek. Tavaly még csak 28 százalék volt a szám szerinti arány. Azóta a Sharp és a Sony is piacra dobott 40 colosnál is nagyobb képátmérőjű modelleket is.

A japán plazmaképernyő piacot uraló Matsushita Electric Industrial Co. kétségbe vonja a GfK adatainak a helyességét. A japán információtechnológiai vállalatok szövetségének adatai szerint a 30 colosnál nagyobb képátmérőjű LCD-tévékészülékek forgalma februárban darabszám szerint 2,7 szorosa volt az egy évvel korábbinak, míg a plazma készülékek forgalma mindössze 14,7 százalékkal emelkedett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Ha nem futja plazmatévére

Nagyot változott egy év alatt a karácsonyi kereslet: tavaly a 8 ezer forintos, csökkentett műszaki tartalmú mikro, az idén a 600 ezres plazmatévé keltette fel a fogyasztók érdeklődését.

hvg.hu IT-SZALON

24 karátos plazmatévé

Az LG Electronics bemutatta napjaink legnagyobb, egyben legdrágább PDP-televízióját. A 71 hüvelykes plazmamegjelenítő 1080 soros nagy felbontású (HD) képet jelenít meg.

MTI Világ

Hirdetésben követelték vissza plazmatévéjüket a rabok

Egész oldalas újsághirdetésben tiltakoztak Mexikó legszigorúbban őrzött börtönének legnehezebb nehézfiúi életmódjuk ellen, nevezetesen, hogy megfosztották őket plazmatévéiktől, mobil telefonjaiktól, szeretőik hosszúra nyújtott látogatásaitól és attól, hogy pizzát rendelhetnek.