szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A francia Danone élelmiszeripari konszern a jövőben nem használhatja a biojoghurt elnevezést belföldi piacán - tette közzé a cég kedden Párizsban.

A háttérben az EU-szabályozása áll, ennek értelmében 1991 óta Európában az élelmiszerek akkor viselhetik a "bio" vagy a "organikus" jelölést, ha valóban ennek megfelelő módon állították elő őket. Az előírás a félrevezető reklámoktól kívánja megvédeni a fogyasztókat.

A Danone, amely a "bio" márkával már 1987 óta a piacon van, 2006 januárig kapott haladékot arra, hogy másik nevet adjon termékének, de már eddig is fel kellett tüntetnie a csomagoláson, hogy a joghurt nem igazi biotermék.

A szóbanforgó "bio" jelölésű termékeket Franciaországban novembertől Activia néven forgalmazzák tovább, amint Németországban, illetve a többi 24 országban is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Média

Harmincmilliós bírság a joghurtok miatt

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában, a fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintra bírságolta a Zott Hungária Kft-t.

Gazdaság

A lelkiismeretre apelláló joghurt

A képen egy kisfiú ugrál a lépcsőn. Vágás: joghurt. Vágás: kalciumrészecskék és emberi csont. Vágás: joghurt. Vágás: mama a kisfiával. Mi következik ebből?

Nemzetközi gazdaság

Joghurtban fürödnek

A friss tejterméket előállító Stonyfield Farm többségi részesedésénekkivásárlásával megerősítette pozícióit az Egyesült Államok joghurtpiacán a francia Danone élelmiszer-ipari csoport.