szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Österreichische Post AG keleti irányú terjeszkedése keretében kedden a versenyhatóságoknak a legnagyobb magyar reklámanyag-terjesztő, a Feibra Magyarország Kft. teljes felvásárlását jelentette be.

Az eddigi tulajdonosok, 50-50 százalékban a Feibra alapítója, Anton Feistl és Thomas Heller üzletember. Az APA hírügynökségnek kedden sem az osztrák posta, sem a két tulajdonos nem kívánta kommentálni az ügyletet, amelynek hivatalos lezárása előreláthatólag legkorábban augusztusban várható.

A Feibra Ausztriában működő vállalkozásában, a Feibra Österreichban az osztrák posta már 75 százalékban tulajdonos, és az idei év végéig ugyancsak teljes átvételt tervez.

Az osztrák posta a magyarországi felvásárlással - és általában új kelet-európai stratégiájával - a hazai piacon várható forgalomcsökkenést szeretné ellensúlyozni. Magyarország mellett tervezi a cseh, a román és a bolgár levél-, illetve információsanyag-terjesztő piacra való beszállást, valamint azokban az országokban is - így Szlováéniában, Horvátországban, és Szlovákiában - terjeszkedni szeretne, amelyekben a csomagterjesztésben már jelen van.

Budapesten 1991-ben alakult a Feibra magyar vállalkozása, amely nyomtatott reklámanyagok, prospektusok, szórólapok, termékminták, helyi lapok közvetlen lakossági terjesztését végzi az ország egész területén vagy a külön megjelölt területeken. A Feibra Magyarország Kft. ma már havi átlagban közel 35 millió reklámanyagot terjeszt, ez naponta 23 tonna reklámanyagot jelent. Ezzel vezető pozíciót foglal el a magyar terjesztői piacon - áll a cég honlapján.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vélemény

És mégis mozog a posta

Nem túlzás, ha Virág elvtársat idézve kijelentjük, a Magyar Posta és sok kistelepülés kapcsolatában a helyzet fokozódik. A Zempléni Településszövetség népi kezdeményezést indított, melyhez több más régió falvai is csatlakoztak. Az aláírásgyűjtők a helyi postahivatalok felszámolása, illetve "guruló változattal" való helyettesítése ellen berzenkednek.

MTI Itthon

Megtévesztette a fogyasztókat a Magyar Posta

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 5 millió forintra bírságolta a Magyar Posta Rt.-t fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásáért. A vállalat a tavaly márciusban bevezetett, úgynevezett elsőbbségi levélküldemények reklámozásánál tévesztette meg a fogyasztókat.

MTI Itthon

Százhúsz településen nincs postai kézbesítés

A Dunántúlon a havazás miatt kialakult közlekedési nehézségek miatt a mobil postajárat 120 helyen nem tudta megkezdeni a kézbesítést - közölte Tomecskó Tamás, a Magyar Posta Rt. szóvivője.

MTI Világ

A kisposta is posta Németországban

A Deutsche Post leállította a német kisposták országszerte tervezett bezárását és a mintegy ezerre tervezett megszüntetés felét - azaz 500-at - visszamenőleg eltörölnek.