szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A román Dacia Group Renault három éven belül 1500 fővel bővíti alkalmazottai létszámát, így a mostani 12500 helyett 14 ezer munkavállalót foglalkoztat majd a cég.

A létszámbővítés oka a Logan modell nagy hazai és nemzetközi sikere és a Renault további romániai tervei - közölte a Dacia humánerőforrás felelőse, Alain Duval, akiki elmondta azt is, hogy a toborzással elsősorban a román egyetemek végzőseit célozzák meg.

Románia lehet hamarosan Közép-Európa legnagyobb autópiaca, megelőzvén az eddigi első helyezett Lengyelországot - a JATO Dynamics nemzetközi autóipari elemző cég szerint. Az idei első kilenc hónapban 157400 új autót adtak el Romániában, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly az új autók romániai piaca összesen 33 százalékkal bővült.

Lengyelországban az első kilenc hónapban 28 százalékkal 184300-ra csökkent az eladott új gépkocsik száma a tavalyi első kilenc hónap 255600-as forgalmához képest.

A romániai értékesítésben a Dacia áll az élen, szeptember végéig 97 százalékkal több Daciát adtak el, mint egy évvel korábban. Jelenleg a Dacia a legnépszerűbb „helyi” modell Közép-Európában, megelőzvén a korábbi első helyezett Skoda Fabiát.

Nyugat-Európán kívül a Renault-márkák eladása 11,2 százalékkal, a Dacia-Logan eladásai 85 százalékkal nőttek az első kilenc hónapban az egy évvel azelőttihez viszonyítva – közölte a Renault.

Elmondták azt is, hogy esetleg a szövetséges japán Nissan kapacitásait is felhasználnák olcsó világautójuk, a Logan gyártására. A Logant legnagyobb mennyiségben ez idő szerint a romániai Dacia bázisán szereli a Renault. A Nissan-Logan gyártás lehetséges helyszíne - egyebe között - Dél-Afrika, Brazília, Törökország, India lehet.

A Renault-csoporthoz tartozó, Romániában piacvezető Dacia az idei év első kilenc hónapjában 112 ezer gépkocsit értékesített, ebből 27 ezret külföldön. A gyárban jövőre a tervek szerint 200 ezer autót fognak előállítani, ennek felét exportra szánják. További 150 ezer Loganhoz szükséges részegységet gyártanak, ezeket külföldön fogják összeszerelni, Iránban és Indiában, és 2007-től Brazíliában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Hibázott a Dacia, 15 ezer Logant hívnak vissza

A Dacia román autógyár, amely a francia Renault tulajdonában van, 15 ezer darabot hívott vissza különféle - elsősorban az elektromos berendezéssel kapcsolatos - technikai problémák miatt a nemrégiben kibocsátott Logan modellek közül.

hvg.hu Gazdaság

További 300 millió eurót fektet a Dacia-gyárba a Renault

A Logan vártnál jobb piaci fogadtatásán felbuzdulva a Renault csoport további 300 millió eurót fektet a romániai Dacia gyárba – jelentette a Ziarul Financiar román napilap. Az új, olcsó árfekvésű személyautót előállító Pitesten lévő gyár fejlesztésére eddig 700 millió eurót fordított a Renault.

Gazdaság

Renault népautó: Dacia-Logan 5000 euróért

A Renault a szegényebb országok kispénzű polgárainak szánja Logan (magyarul startkő) kisautóját, amelyet idén ősztől a romániai Dacia gyárban kezdenek gyártani. „A Logan nem valamilyen kipofozott új Lada, hanem modern autó” – bizonygatta Louis Schweitzer, a Renault elnök-vezérigazgatója.

MTI Gazdaság

Átütő siker Belgiumban a Dacia Logan

Átütő sikert aratott Belgiumban a Renault konszern új, olcsó árfekvésű személyautója. A romániai Pitesti-ben készülő Dacia Logan első szállítmányának minden darabja gazdára talált a második márciusi hétvégén - írta a belga sajtó.