szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Beruházási költségek, valamint a kamatlábak esése miatt a bank eredménye tavalyi év végén 7,8 milliárd forintot tett ki a 2004-ben elért 11,2 milliárd forinttal szemben.

Folytatva a termékportfolió bővítését és a fiókhálózat növelését célzó programját, a Budapest Bank tavaly 25 új lakossági és vállalati terméket vezetett be a piacra - tájékoztatta a bank a Hvg.hu-t. A növekedésre fordított 2005. évi beruházási költségek, valamint a kamatlábak esése miatt a bank mérleg szerinti eredménye tavalyi év végén 7,8 milliárd forintot tett ki a 2004-ben elért 11,2 milliárd forinttal szemben.

A lakossági üzletág teljes hitelállománya (202,9 milliárd forint) a tavalyi év végére 41%-kal nőt, és az idén 143,6 milliárd forintos nagyságot ért el. Ezen belül a fedezetlen lakossági hitelek (hitelkártya, privát kölcsön és áruhitel) állománya 37%-kal (43 milliárd forintról 59,5 milliárdra), az autófinanszírozás 42%-kal (a tavalyi 59,4 milliárd forintról 84,4 milliárd forintra), a jelzáloghiteleké pedig 55%-kal (31,8 milliárd forintról 49,3 milliárdra) nőtt.

A vállalati ügyfeleihez kihelyezett hitel állománya 2005 végére a tavalyi 176 milliárd forintról 212,1 milliárdra bővült, ez 21%-os növekedést jelent. A bank számára stratégiai ügyfélkörnek számító kis- és középvállalkozások számára folyósított hitelek és eszközlízingek állománya 136,3 milliárd forintra nőtt, így ebben a szegmensben a növekedés meghaladja a 26%-ot. A Budapest Lízing Rt. lízingállománya a piaci átlagot meghaladó mértékben, 25%-kal, 41,4 milliárd forintról 51,6 milliárdra nőtt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!