szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Airbus havonta négy gépet szerelne össze Kínában 2010-től. Ennek feltétele, hogy a know-how megfelelő védettséget kap Kínában.

A nyugat-európai EADS repülőgépgyártó konzorcium 2010-től tervezi Airbus gépek összeszerelést Kínában.

Az EADS németországi vezetője, Thomas Enders a Focus német gazdasági magazinban azt mondta, hogy már vizsgálják az A320-as modellek összeszerelésének lehetőségét. A tervek szerint havonta négy gépet gyártanának Kínában.

Kínának a következő 15 évben 2000 új repülőgépre lesz szüksége, "ezt az igényt csak Európából nem tudjuk kielégíteni, szükségünk van a helyi kapacitások kiépítésére is" - mondta Enders, hozzátéve, hogy a kínai összeszerelés alapfeltétele, hogy a know-how megfelelő védettséget kap Kínában.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az Airbus-Boeing "légipárbaj" legújabb fordulója

A világ ez idő szerint legnagyobb utasszállító repülőgépe, az Airbus A380-as pénteken Szingapúrba érkezett, s ezzel végrehajtotta első Európán kívüli repülését. Épp egy nappal azután szállt le ott, hogy nagy vetélytársa: az amerikai Boeing 777-es egyik példánya megdöntötte a leszállás nélküli távolsági repülés eddigi világrekordját.

MTI Világ

Európai ügyvédet fogadnak a kínai gyártók

A kínai cipő gyártók jogi lépéseket terveznek, egy 300 ezer eurós alapot terveznek "összedobni", hogy ebből fizessék az európai ügyvédeket. Az Európai Unió április 7-től dömpingvámot tervez a kínai és vietnami bőrcipőkre, a következő öt hónapban fokozatosan emelik a vámételt, 4 százalékról 19,4 százalékra a kínai, és 16,8 százalékra a vietnami cipők esetében.

MTI Gazdaság

Német mágnesvasútat másolt Kína?

Kína lekoppintotta a német Siemens és ThyssenKrupp által gyártott mágnesvasút terveket, és saját mágnesvasúttal állt elő. A német tervezők plágiummal vádolják Kínát, a távol-keleti ország azonban állítja, teljesen mások a kínai szerelvények.