Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Egy évet csúszik az elektronikus autópálya-díj rendszer bevezetése Szlovákiában, várhatóan 2008-tól kell elektronikusan fizetni a teherautósoknak.
Szlovákiában a tervezettnél legalább egy évvel később, várhatóan 2008-ben vezetik be az elektronikus autópálya-díj rendszert a teherautók számára - írta hétfői számában a pozsonyi Pravda az üzemeltetőtől származó értesülésre hivatkozva.
Az elektronikus rendszer szállítására és üzemeltetésére a júniusi parlamenti választások után már az új kormány fogja kiírni a pályázatot. Az elektronikus pályadíjat első lépésben a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók számára fogják bevezetni, a díj 2-3 eurócent körül lesz kilométerenként a jármű súlyától, illetve környezetvédelmi besorolásától függően.
Szlovákiában már jelenleg is díjköteles az autópályák és autóutak használata, matricás rendszer van érvényben. A szlovák kormány 2013-tól a személyautók számára is bevezetné az elektronikus autópálya-díj rendszert, a díjat a megtett kilométer alapján számítanák ki.
A tervek szerint Szlovákiában 2013-ig 1700 kilométernyi út lesz fizetős, ebből 930 kilométer autópálya és gyorsforgalmi út. Jelenleg 450 kilométernyi autópálya van Szlovákiában, ez további 100 kilométerrel bővül a következő egy-két évben.Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
A miniszter szerint nem a MÁV munkatársain múlt, hogy nem tudtak előbb segítséget nyújtani a bajba került utasoknak.
Talán mindenki halott már Bugyiról és Taktaharkányról, ám ezeken kívül is rengeteg érdekes nevű település van Magyarországon. Játsszon velünk!
A viharkároknak mintegy 10-12 százalékát okozzák fakidőlések, ágtörések.
Az oroszok MS001 drónja már nem koordinátákkal dolgozik a csapás előtt, hanem maga választja ki a célpontokat.