szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Mára a marketingkommunikációs ágazat kétszer olyan gyorsan növekszik az Európai Unióban, mint a gazdaság egésze. Ez az arány az USA-ban két és félszeres – mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke a XIV. Országos Reklámkonferencián kedden Egerben.

Magyarországon, a 16 ezer milliárd forint értékű nemzetgazdaságból, mintegy 300 milliárd forintot képvisel az ágazat. A gazdaság egyre többet költ marketingre, ugyanis a fejlett országokban túlsúlyba kerültek a szolgáltatások, ezek megismertetése pedig mindig több médiafelületet igényel, mint az áruk bevezetése - tette hozzá a szakember.

Az elnök elmondta, hogy a 300 milliárdos hazai piacon belül médiareklámra 170-180 milliárd forintot költenek a hirdetők. A legkapósabb, legkönnyebben eladható a televíziós, illetve a nyomtatott sajtóban megjelenő reklám, ugyanakkor a legdinamikusabban az internetes, illetve a közterületi hirdetések piaca növekszik, és egyre nagyobb teret hódít a direkt marketing – fejtette ki Levendel. Úgy vélte, hogy a marketingkommunikáció az egyik vezető iparággá vált a fejlett országokban.

Megjegyezte, hogy csak ezen a nyáron több marketingkommunikációs szakembert bocsátottak ki a hazai felsőoktatási intézmények, mint 1900-tól a rendszerváltásig együttvéve.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Mitől profi az e-mail marketing? – II. rész

Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.

Vállalkozás

Online marketing kalauz

A legtöbb marketing tankönyv az alapvető feladatok közt említi a „4P”-vel (termék, hely, ár és hirdetés) kapcsolatos döntések meghozatalát. Ám nem beszél arról, hogy mit kellene javítaniuk a marketingeseknek a „4P”-hez kapcsolódó szemléletmódjukon ahhoz, hogy az online világban is hatékonyan alkalmazhassáka szakmájuk alapelveit. Kiderül a cikkünkből!

MTI Itthon

A politológus szerint marketingfogás a megszorító csomag

A kormány megszorító csomagját elsősorban politikai marketingnek értékeli Giró-Szász András politológus, aki szerint az államháztartás helyzetét ténylegesen javító reformok valószínűleg az önkormányzati választások utáni időszakra húzódnak el.

hvg.hu Vállalkozás

Linkmarketing: hova érdemes delegálni a linkfejlesztést?

Valamennyi online marketinggel kapcsolatos anyag arról zeng, hogy ha napjaink „keresőoptimalizálással teli” világában sikereket szeretne elérni weboldalával, akkor nagyszerű bejövő linkekre van szüksége. Számtalan olyan módszer létezik, melyek segítségével ilyen linkekre tehet szert, de a legtöbb webmesternek sem ideje sem hajlandósága nincs arra, hogy naponta órákat töltsön el a cég honlapjára mutató linkek építésével.

hvg.hu Karrier

Az önéletrajzod jó marketing eszköz vagy komplett hazugság?

Az önéletrajz egy marketingeszköz, aminek egyetlen célja van, hogy segítsen eladni a munkaerődet. Persze a munkaadó akkor tud megfelelő döntést hozni az alkalmazásodról, ha megfelelő információkkal látod el. Ha az alkalmazó nem azt kapja, amit meg akart szerezni, az együttműködés igen rövid úton ér véget attól fogva, hogy ráébredt a turpisságra.

Vállalkozás

Az RSS, mint marketingeszköz

Miért használják napjainkban egyre többen az RSS alkalmazást az internetes tartalom továbbítására és miért tekinthetjük ezt a jelenséget marketing szempontból ideálisnak? Csepregi Balázs, az internet-marketing.hu szakértője válaszolt.

hvg.hu Vállalkozás

Tíz dolog, amit tudni kell a direkt marketingről

Mivel magyarázható, hogy egyes direktmarketing-kampányok tucatjával hozzák az új vevőket, míg mások csak pénzkidobást eredményeznek? Új cikk-sorozatunkban körbejárjuk, hogy mi az a tíz legfontosabb, ám mégis kézzel-fogható tényező, amely sok-sok százalékot javíthat a következő DM -kampány eredményén.

MTI Gazdaság

Évi hatszázmilliót költhetnek majd bormarketingre

Együttműködési megállapodást kötött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, valamint a Magyar Bormarketing Kht. (MBM Kht.) a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál hivatalos megnyitója előtt szerdán. A literenként nyolc forintos járulékból - becslések szerint - évi hatszázmillió forint juthat bormarketingre.