Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A teherautók számára alkalmazott elektronikus autópályadíj-rendszer beindításának első két napján 13,3 millió cseh korona (több mint százmillió forint) folyt be a díjakból.
A rendszerben 700 nem fizető tehergépjárművet azonosítottak január első két napján, egyébként 568 ezer jármű után fizettek úthasználati díjat.
Az év egészében 3 milliárd korona bevételt várnak a díjakból, ami nagyjából háromszorosa a tavalyi, még a matricás rendszerben befolyt összegnek.
A díj 14 eurócent kilométerenként. A rendszert 700 millió euróért építették ki, összesen 171 ellenőrző pontot állítottak fel. A cseh képviselőház 2005 december közepén szavazta meg az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetését a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú teherjárművek számára 2007-től az autópályákon és a gyorsforgalmi utakon.
A jelenlegi matricakötelezettség a 12 tonna összsúly alatti járművekre még legalább 2012-ig fennmarad.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.