Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A teherautók számára alkalmazott elektronikus autópályadíj-rendszer beindításának első két napján 13,3 millió cseh korona (több mint százmillió forint) folyt be a díjakból.
A rendszerben 700 nem fizető tehergépjárművet azonosítottak január első két napján, egyébként 568 ezer jármű után fizettek úthasználati díjat.
Az év egészében 3 milliárd korona bevételt várnak a díjakból, ami nagyjából háromszorosa a tavalyi, még a matricás rendszerben befolyt összegnek.
A díj 14 eurócent kilométerenként. A rendszert 700 millió euróért építették ki, összesen 171 ellenőrző pontot állítottak fel. A cseh képviselőház 2005 december közepén szavazta meg az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetését a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú teherjárművek számára 2007-től az autópályákon és a gyorsforgalmi utakon.
A jelenlegi matricakötelezettség a 12 tonna összsúly alatti járművekre még legalább 2012-ig fennmarad.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az amerikai elnök Nobel-békedíjra pályázik.
A digitális közigazgatás továbbra sem állt helyre.