szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tíz kereskedelmi bankból nyolc hasonló stratégiát követ, s képességeiket kizárólag a versenyelőny megszerzésére összpontosítják – állítja egy új globális tanulmány. A pénzintézetek azonban nem ambicionálják, hogy még inkább megismerjék ügyfeleik igényeit, s ez által keltsenek életre új stratégiákat.

Takarítás nyitás előtt. Besöpörnék
az ügyfelek igényeiről szóló információkat
© Kovalovszky Dániel
A 44 országban, 180 bank 366 bankárának megkérdezése alapján készített tanulmány szerint a kereskedelmi bankok sikerének egyik kulcsa, hogy a versenytársaknál gyorsabb fejlődést érjenek el mind az üzleti intelligencia alkalmazásában, mind pedig az üzleti agilitásban. Ezt pedig elősegíti a rugalmas és skálázható IT-rendszerek magasabb szintű alkalmazása – állítja az Európai Pénzügyi Menedzsment és Marketing Szövetség (European Financial Management & Marketing Association, EFMA) és a vállalatirányítási szoftvereiről ismert német informatikai óriáscég, az SAP közös – Global Retail Banking Benchmark címet viselő – tanulmánya. Az immár negyedik éve elvégzett kutatást az EFMA nemrégiben Lisszabonban tartott konferenciáján ismertették.

„A bankok tudatában vannak, hogy közelebbről meg kell vizsgálniuk: miért nem teljesítették a korábbi tanulmányokban megfogalmazott elvárásokat” – mondta el Patrick Desmarès, az EFMA főtitkára. „Tíz bankból nyolc követi az ügyfelek igényeinek ismerete által diktált stratégiát. Ennek megfelelően a versenyelőny abból származik majd, hogyan lesznek képesek magukévá tenni az ügyfelekkel kapcsolatban álló informatikai rendszerek fejlesztésére vonatkozó kezdeményezéseket. Évente elvégzett kutatásaink egészséges, határokon átnyúló vitát gerjesztenek az iparágban, és egyértelműen látható, hogyan nő a tanulmány hatása évről évre” – tette hozzá.

A kutatás szerint a bankok vezetői továbbra is az ügyfelekről, ügyfél-szegmensekről szóló információk összegyűjtésében, elemzésében és visszakeresésében érdekeltek. Mindazonáltal a korábbi tanulmányok eredményeivel ellentétben a bankok még mindig nem érték el azt a helyzetet, ahová korábbi terveik szerint mostanra el kellett volna jutniuk. A főbb megállapítások:

  • A kereskedelmi bankoknak 2003-as megkérdezésükkor 57 százaléka tervezte, hogy 2007-ben rendszeresen és konzisztensen elemezni fogja az ügyfél-adatokat. Ezzel szemben mindössze 20 százalékuk jutott el ennek gyakorlati megvalósításáig.
  • A jelenlegi tanulmány kimutatta, hogy a bankoknak csupán 14 százaléka állítja, hogy kihasználják az ügyfél-szegmentációs stratégiákat, szemben a 2004-es 7 százalékkal.
  • A vizsgált bankok többsége továbbra is használni fog mind házon belüli, mind pedig szabványos szoftvereket, mutatta ki a mostani tanulmány. Ezzel szemben az elkövetkezendő 3 évben várhatóan 11-ről 27 százalékra nő azoknak a bankoknak az aránya, amelyek elsősorban szabványos szoftvereket használnak majd.
  • A 2004-es 36 százalékkal szemben ma a bankok 46 százaléka úgy látja, hogy IT-infrastruktúrájuk stratégiai hátrányt jelent.
  • A tanulmány első évében szinte minden bank arra számított, hogy a front-office eszközöknél valamiféle automatizációt fog bevezetni. Ezzel szemben most csupán a bankok 60 százaléka számolt be előrelépésről a részleges automatizálásban. A fennmaradó hányad rendszertelen, vagy egyáltalán semmiféle automatizációról nem számolt be.
  • A bankoknak csaknem 80 százaléka lát elmozdulást a szabványos platformok irányába. Az elmozdulást a szolgáltatás-orientált architektúra fejlődése és a növekvő szabályozás serkenti.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A GVH kartellezésért megbüntette a Synergont és az SAP-t

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa versenykorlátozó megállapodás kötése miatt két ügyben is elmarasztalta a SAP Hungary Kft.-t, valamint a Synergon Rt.-t, amiért egyenként 21,8-21,8 millió forint bírságot vetett ki a kartellező cégekre – közölte a GVH.

MTI Tech

Az SAP kutatás-fejlesztési központot nyit Magyarországon

Az SAP AG kutatás-fejlesztési központot hoz létre Magyarországon, amely 2006 végére mintegy háromszáz szoftverfejlesztőt számláló gárdával működik majd – közölte Claus Heinrich a társaság igazgatótanácsának tagja.

hvg.hu Tech

A Bundeswehr is bevezette az SAP-t

A Bundeswehr is az üzleti életből átvett módszerekkel kívánja hatékonyabbá tenni mqködését. Az SAP for Defense & Security rendszer végponttól végpontig (a tüzelőállástól a gyári környezetig) terjedő logisztikai, pénzügyi irányítási és HR-támogatást nyújt Európa egyik legnagyobb hadseregének.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Nőtt az SAP eredménye, miközben csökken profitrés

Az SAP negyedik negyedéves üzemi eredménye 10 százalékkal, 1,1 milliárd euróra, adózott eredménye 29 százalékkal 799 millió euróra nőtt; a többletben nagy szerepe van egy 55 millió eurós, adócsökkentésből eredő nyereségnek.

Tech

Már az SAP foga is az Oracle ügyfeleire fáj

Az Oracle és a PeopleSoft egyesülése után a vállalatirányítási szoftverek piaca felbolydult, hiszen senki sem tudhatja, hogy a két nagy cég összeolvadása valóban olyan zavartalan lesz-e, mint ahogy ígérik. A konkurensek (köztük az SAP) persze e helyzetet igyekeznek felhasználni a bizonytalankodók megszerzésére.

hvg.hu Tech

Az SAP regionális megoldás-központokat hoz létre a kkv-knek

Az SAP AG bejelentette, hogy saját és partnerei tapasztalatára építve olyan regionális megoldás-központokat hoz létre, amely lehetővé teszik, hogy tovább bővítsék a világ legnagyobb, kis- és közepes vállalatok (kkv-k) számára kifejlesztett iparág-specifikus üzleti szoftvermegoldások portfolióját.