Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A faktoring tevékenység piaci és jogi környezetének alakítását, a tevékenység ismertségének növelését, és a tagok számára nyújtott szolgáltatások fejlesztését tűzte ki egyebek között célul a Magyar Faktoring Szövetség három évre újraválasztott elnöke, Csáki Ferenc.
Az elnök elmondta, hogy a faktoring piac évről-évre jelentősen bővül. A faktorált, azaz a megvásárolt követelések állománya 2004-ben még 296 milliárd forintot tett ki, 2005-ben mintegy 60 százalékkal 476 milliárd forintra, tavaly pedig több mint 50 százalékkal 728 milliárd forintra nőtt. Bővül a faktoring szolgáltatást igénybevevő vállalkozások köre is, számuk megközelíti a 2 ezret – mondta Csáki Ferenc.
A 2003-ban alakult és mára a piac 80 százalékát, 28 szervezetet tömörítő szövetség egyik célja, hogy a szabályozás egyszerűbb és kiszámíthatóbb legyen. A jogi környezet változtatására jelenleg jó esélyt lát az elnök, mivel a hitelintézeti törvény és a Polgári Törvénykönyv napirenden lévő módosításai vélhetően érintik a faktoring alapját adó jogviszonyt is.
Csáki Ferenc hangsúlyozta, hogy a faktoringnak jelentős szerepe van a kis- és középvállalkozások támogatásában, hiszen olyan vállalkozásoknak nyújtanak forrásokat, amelyek valóban piacképes terméket vagy szolgáltatást állítanak elő, mivel a termékértékesítésről már számlájuk van. Gyakori kritika – ismerte el az elnök – hogy a faktorálás drágább a bankhitelnél, de felhívta a figyelmet arra, hogy a faktorálást igénybe vevő vállalkozások nem csak pénzt, de a számlákkal, könyveléssel kapcsolatos szolgáltatást is kapnak a díj ellenében.
A költségek a jövőben várhatóan csökkennek, mivel a verseny egyre nagyobb az ügyfelekért ezen a piacon, s a növekvő számú faktoráló cég mellett az egyre kifinomultabb technikák is a költségek csökkentése irányába hatnak – mondta Csáki Ferenc.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.