szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Budapest Airport új tulajdonosa, a Hochtief azzal számol, hogy a Ferihegyi Repülőtér évi kapacitása 2015-ig 20 millióra, 2025-ig pedig 30 millióra emelkedik.

Az 1-es terminál. Tovább bővítik
© Budapest Airport
A BA sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten elmondták, hogy bővítik a diszkont légitársaságokat kiszolgáló 1-es terminál kapacitását is: új csarnokot építenek az érkező utasok kiszolgálására, a meglévő csarnok pedig az induló forgalmat bonyolítja le.

Az új tulajdonos tervei szerint a repülőteret önálló „airport city-vé” fejlesztik, hotelekkel, parkolókkal, konferencia-, illetve üzleti és kereskedelmi létesítményekkel. A BA 2011-ig több mint 261 millió eurót költ fejlesztésre: egyebek között összeépítik a 2A és a 2B terminált, és új cargo-terminált, valamint parkolóházat építenek. A hosszabb távú tervek között szerepel egy C-terminál megépítése is.

Reinhard Kalenda, a BA vezérigazgatója elmondta, hogy a kapacitásnövelés érdekében a 2A és a 2B terminálon új mólókat építenek, 16 utashíddal. Kérdésre válaszolva kifejtette: véleményük szerint a légitársaságoknak felszámított ferihegyi díjak versenyképesek, ezért a járatok számának növelését nem a díjak csökkentésével, hanem az új útvonalakhoz, illetve kapacitásnöveléshez nyújtott kedvezményekkel kívánják elérni.

A kapacitások növelésével 2015-re 20 millióra, 2025-re pedig 30 millióra nőhet a repülőtér kapacitása - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy az utasszám növekedésének elmúlt évekbeli magas üteme természetesen csökkenni fog. Az utóbbi 15 évben éves szinten átlag 11 százalékkal nőtt a forgalom Ferihegyen, és bár a BA éves előrejelzést nem készített, várakozásuk szerint évi 5-6 százalékkal nőhet az utasok száma a jövőben.

A vezérigazgató a beruházások pontos ütemezését korainak tartotta ismertetni, azt azonban elmondta: hogy a cargo-beruházás még az idén megkezdődhet és várhatóan 2009-re elkészül az első fázis.

Részleteket sem a hatékonyságról, sem a BA eredményterveiről, sem a létszámról nem ismertetett a vezérigazgató, amit azzal is indokolt, hogy még nem zárult le a cég "átvilágítása". Megerősítette: nem hajtanak végre jelentős létszámleépítést a cégnél és beruházásaikkal új munkahelyeket teremtenek. Hozzátette azonban, hogy a repülőtéri alaptevékenységre koncentrálnak, ami átszervezésekkel járhat. Beszámolt arról is, hogy folytatják az egyeztetéseket a minibusz üzletág kiszervezéséről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

A Ferrovial eladja a Budapest Airportot a Hochtiefnek

A spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport várhatóan tíz napon belül megköti a szerződést a Budapest Airport – a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég – eladásáról a német Hochtief építőipari vállalatnak, jelentette a Reuters hírügynökség csütörtökön, az ügylethez közel álló forrást idézve.

MTI Gazdaság

A Budapest Airportnál a kormány és az ÁPV jóváhagyására várnak

A Budapest Airport iránt érdeklődő Hochtiefnél arra számítanak, hogy néhány héten belül megköthetik a szerződést a brit BAA üzletrészének a megvételéről - közölte Peter Noe, Németország legnagyobb építőipari vállalatának igazgatósági tagja csütörtökön Düsseldorfban. Tájékoztatása szerint az ügyletet a kormánynak és az ÁPV-nek még jóvá kell hagynia.

MTI Gazdaság

Ősztől Ferihegyről is repül a Ryanair

A Ryanair diszkont légitársaság ősztől járatot indít Ferihegy és az angliai Nottingham között, a légitársaság az első évben 60 ezer utasra számít a járaton - jelentette be Tomasz Kulakowski a légitársaság közép-európai értékesítési és marketing menedzsere.

hvg.hu Gazdaság

Újabb fapados társaság jön Ferihegyre

A Ryanair, Európa egyik vezető diszkont légitársasága ma bejelentette, hogy ősszel járatot kíván indítani Ferihegyről, Budapest és az angliai Nottingham városa között. A hetente négyszer (hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap) közlekedő járat 2007. október 31-én indul.