Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az autópálya-fejlesztések folytatódnak a következő években, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás - állítja a Gazdasági és Közlekedési Miniszérium (GKM).
A GKM közleményében arra reagált, hogy a Napi Gazdaság szerdai számában arról írt: a 2009-2011-es költségvetési keretszámok alapján a jövő év legnagyobb vesztese a gazdasági tárca. Míg az idén a GKM költségvetési támogatása 324 milliárd forint volt, jövőre csupán 204 milliárdból gazdálkodhat a tárca. A Napi szerint a 37 százalékos éves csökkenés egyértelműen a sztrádaépítések teljes leállítását jelenti ugyanis ilyen nagy összeget „fűnyíróelven nem lehet elvonni a tárca költségvetéséből”.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szerint nem felel meg a valóságnak, hogy 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenése a sztrádaépítések leállítását jelentené. A közlemény szerint a GKM költségvetési támogatásának változása a tárca feladatainak átcsoportosítására vezethető vissza. A csökkenés legmeghatározóbb tétele a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése finanszírozási hátterének átalakulása, de mivel az Északi vasúti összekötő híd rekonstrukciója ez évben befejeződik, „kiíródik” például a 2009-es költségvetésből a Vasúti fejlesztések EIB-hitelből fejezeti kezelésű, többmilliárdos nagyságrendű előirányzata is.
Az autópálya-fejlesztések folytatódnak, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás. Csupán a Közlekedés Operatív Programból (KözOP) több mint 1700 milliárd forint fordítható részben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. Ezzel párhuzamosan nagyobb tere nyílik az olyan PPP-konstrukcióknak, amilyen az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly, illetőleg az M60-as Bólyt Péccsel összekötő szakaszainak projektje.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
A Nemzetgazdasági Minisztériumnak elsőre nem sikerült teljesíteni a közérdekű adatigénylést.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
A cél a Kína számára kényes témák visszaszorítása volna az akadémiai diskurzusokban.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.