Tévesek a Napi állításai a tárca szerint

Az autópálya-fejlesztések folytatódnak a következő években, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás - állítja a Gazdasági és Közlekedési Miniszérium (GKM).

  • MTI MTI
Tévesek a Napi állításai a tárca szerint

A GKM közleményében arra reagált, hogy a Napi Gazdaság szerdai számában arról írt: a 2009-2011-es költségvetési keretszámok alapján a jövő év legnagyobb vesztese a gazdasági tárca. Míg az idén a GKM költségvetési támogatása 324 milliárd forint volt, jövőre csupán 204 milliárdból gazdálkodhat a tárca. A Napi szerint a 37 százalékos éves csökkenés egyértelműen a sztrádaépítések teljes leállítását jelenti ugyanis ilyen nagy összeget „fűnyíróelven nem lehet elvonni a tárca költségvetéséből”.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szerint nem felel meg a valóságnak, hogy 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenése a sztrádaépítések leállítását jelentené. A közlemény szerint a GKM költségvetési támogatásának változása a tárca feladatainak átcsoportosítására vezethető vissza. A csökkenés legmeghatározóbb tétele a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése finanszírozási hátterének átalakulása, de mivel az Északi vasúti összekötő híd rekonstrukciója ez évben befejeződik, „kiíródik” például a 2009-es költségvetésből a Vasúti fejlesztések EIB-hitelből fejezeti kezelésű, többmilliárdos nagyságrendű előirányzata is.

Az autópálya-fejlesztések folytatódnak, csupán a forrásszerkezet alakul át: az eddig túlnyomó részben hazai állami forrásokat fokozatosan váltja fel az uniós támogatás. Csupán a Közlekedés Operatív Programból (KözOP) több mint 1700 milliárd forint fordítható részben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. Ezzel párhuzamosan nagyobb tere nyílik az olyan PPP-konstrukcióknak, amilyen az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly, illetőleg az M60-as Bólyt Péccsel összekötő szakaszainak projektje.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek