Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A vasárnap Permben történt légi katasztrófa okait vizsgáló bizottság még nem állapította meg egyértelműen a pilóták vétlenségét, de közben a lapok naponta közölnek szakértői nyilatkozatokat arról, hogy az egész orosz polgári légi közlekedés súlyos műszaki és szervezeti problémákkal küzd.
A permi repülőtér. Borus az orosz légiközlekedés ege © world-airport-codes.com |
Ismét nyilatkozott a lapnak Vlagyimir Geraszimov berepülő pilóta, aki maga is számos légi baleset vizsgálatában vett részt, s elmondta: a légi balesetek 80 százalékát a pilóták rovására írják, de az egyik általa vizsgált katasztrófa után több tucat komplett repülőgép-személyzetnek játszották le szimulátorban a baleset körülményeit, s egyetlen egy sem tudta megmenteni a gépét, vagyis lehetetlen volt megmenteni azt. Így a szakértők is gyakran hibáznak, amikor a pilótákat vádolják, s ezért ismétlődhetnek a katasztrófák. Hozzátette: ha helyes is a vizsgálat eredménye, akkor sincs kinek kidolgozni annak alapján a szükséges intézkedéseket, amíg öt főhatóság felügyeli a polgári repülést, és sürgette egy egységes felügyelet létrehozását.
A 88 emberéletet, köztük kilenc nyaralásból hazatérő teljes fiatal család életét követelő baleset kapcsán a Komszomolszkaja Pravda című lap szerdán szükségesnek tartotta egy interneten megjelent vélemény közlését. A szerző – aki neve mellőzését kérte – azt írta, hogy az orosz társaságok igyekeznek szabadulni a nagy fogyasztású az európai normánál zajosabb hajtóművekkel felszerelt hazai gépektől, s külföldön vesznek használtakat, mégpedig többnyire élettartamuk vége felé járókat. Takarékossági okból csak a feltétlenül szükséges javításokat végzik el rajtuk, s mivel az eredeti gyári alkatrészek egyébként is magas árát a hatalmas vámok a többszörösére növelik, gyakran Kínában készült alkatrészeket használnak. Ráadásul ezzel sikkasztani is lehet pénzt, ha a felhasznált kínai darabokat eredetieknek tüntetik fel. A szerelők kiképzése is sok kívánnivalót hagy maga után, többnyire csak a brigádvezetőnek van megfelelő képesítése, és ő adja tovább a tudását az irányítása alatt dolgozóknak.
Mások arra mutattak rá, hogy az új repülőgépekre is igen magas vámot kell fizetni, az európai normáknak megfelelő hazai gép pedig nincs a piacon, az ilyennek készülő Sukhoi Superjet 100 megjelenése a tervekhez képest késik. A Komszomolszkaja Pravda azt is felidézte, hogy Vlagyimir Putyin kormányfő már döntött a vámok kérdéséről, amikor leszögezte: az importot figyelemmel kell kísérni, és meg kell akadályozni, hogy az a hazai gyártókat károsítsa.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A Budai Vár közelében lévő extravagáns étteremnél.
Az olasz kormány folytatja a lavírozást az Egyesült Államok és Kína között.