szerző:
MTI

Európában szeptemberben 1,305 millió új autó kapott rendszámot, 8,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly szeptemberben, jelentette az európai autógyártók szövetsége (ACEA). Augusztusban még 15,6 százalékos volt a visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. A viszonylagos javulást az üzemanyag némi olcsóbbodása és az árleszállítások, kedvezmények magyarázzák, és a hitelezés nem rosszabbodott.

Ezzel az első kilenc hónapban a visszaesés 4,4 százalékos, az első nyolc havi 3,9 százalékos keresletcsökkenés után, rendre éves összehasonlításban. Nyugat-Európában 1,211 millió új autó kelt el, 9,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly szeptemberben. Augusztusban 16,5 százalékos volt a fogyatkozás.

Az új EU-tagországokban szeptemberben 93 725 új autó állt forgalomba, 7,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Visszatért a korábbi irányzat: miközben Nyugat-Európában apad, Kelet-Európában nő a kereslet. Ez csak augusztusban szakad meg, amikor az új EU-tagországokban is 8,7 százalékkal kevesebb új autót vettek, mint egy évvel azelőtt. Az új EU-tagállamokban az első kilenc havi többlet ezzel 3 százalékos, az első nyolc havi plusz 2,7 százalék után.

Augusztusban Lettországban, Észtországban, Magyarországon - 4,9 százalékkal - és Romániában csökkent az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest. Szeptemberben csak Lettországban (45,9 százalékkal), Észtországban (23,6 százalékkal), Litvániában (7,9 százalékkal) és Magyarországon (4,3 százalékkal 13 236-ra) esett vissza az új autók eladása, a többi országban nőtt, a legjobban Csehországban, 32,2 százalékkal 12 134-re, Szlovákiában 23,5 százalékkal 5016-ra és Romániában 17,4 százalékkal 26 580-ra.

A Volkswagen csoport az európai eladásokból az első kilenc hónapban 19,9 százalékkal részesedett a tavalyi első kilenc havi 19,4 százalék helyett. A csoporthoz tartozó Audi gyártmányai közül szeptemberben 62 235 kapott rendszámot, 18,1 százalékkal több, mint tavaly szeptemberben, a piaci részaránya 5,1 százalékra emelkedett 3,9 százalékhoz képest. Az első kilenc hónapban a piaci részaránya 4,6 százalékos volt, egy évvel korábban 4,4 százalékos.

A második helyezett Peugeot-Citroen csoporté volt a piac 13,0 százaléka az egy évvel korábbi 13,2 százalék helyett. A harmadik helyen ismét a Ford csoport (Ford és Volvo) végzett, de részesedése szintén csökkent: 9,9 százalékra 10,1 százalékról.

A Suzuki szeptemberben 22 969 autót adott el Európában, 1,1 százalékkal többet, mint tavaly szeptemberben, a piaci részaránya 1,9 százalékra nőtt 1,7 százalékhoz képest. Az első kilenc havi teljesítménye: 166 162 autó eladása Európában, 7,8 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első háromnegyed évben. Az átlagos piaci részaránya így 1,5 százalékos volt, az egy évvel korábbi 1,6 százalék helyett. A Szlovákiában megtelepedett dél-koreai Kia eladásai szeptemberben 20,2 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbitól, a piaci részaránya 1,2 százalékra csökkent 1,4 százalékhoz képest. Az első kilenc hónapban a piaci részaránya változatlan maradt 1,5 százalékon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Megvan a biztosító, amelyik fizethet a Notre-Dame leégéséért

Megvan a biztosító, amelyik fizethet a Notre-Dame leégéséért

Itt az újabb botrány: 4000 oldalnyi dokumentum bizonyítja, Mark Zuckerberg felhasználói adatokat szivárogtatott ki a "barátainak"

Itt az újabb botrány: 4000 oldalnyi dokumentum bizonyítja, Mark Zuckerberg felhasználói adatokat szivárogtatott ki a "barátainak"

Előkerült egy videó a lányokról, akik csuklós buszt loptak

Előkerült egy videó a lányokról, akik csuklós buszt loptak

Androidos? Problémás alkalmazásokra bukkantak, az egyik a netet és az aksit is szívta

Androidos? Problémás alkalmazásokra bukkantak, az egyik a netet és az aksit is szívta

Orvosi igazolással hordhatnak lapos sarkú cipőt a Norwegian Airnél dolgozó nők

Orvosi igazolással hordhatnak lapos sarkú cipőt a Norwegian Airnél dolgozó nők

Kartellező elemgyártókra csapott le a GVH

Kartellező elemgyártókra csapott le a GVH