szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon 2008 utolsó negyedévében 13 százalékkal csökkent a gumiabroncs-értékesítés, így az itt működő gyártók elnapolták beruházásaikat, az indiai Apollo Tyres későbbre is halasztja döntését a tervezett kelet-európai befektetéséről – írja a Világgazdaság.

A Magyarországon működő gumiabroncsgyárak a kapacitásbővítések csúsztatása mellett lassítanak: a Michelin hatnapos munkahétre tért át a korábbi hétnaposról a nyíregyházi gyárban, Budapesten pedig heti négy napra szűkült a termelés.

A Bridgestone-tól nem kapott tájékoztatást a tatabányai üzletmenetről a lap, miközben a japán anyacég a közelmúltban felfüggesztette öt európai gyárának termelését.

A dél-koreai Hankook első európai gyára, a rácalmási Hankook Tyre Magyarország kft. kapacitáskihasználása az első félévben 90 százalék körül alakul – mondta Lee Sang Il ügyvezető igazgató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Tülekednek az Apollo Tyres gumigyárért a települések

Eddig 27 település polgármestere nyilvánította ki egyértelmű szándékát az Apollo Tyres magyarországi beruházásának befogadásával kapcsolatban, és ezt 2008. augusztus 18-án közös nyilatkozatban is megerősítették - közölte a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium hétfőn.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Nem lesz Gyöngyösön gumigyár

Az indiai gumiipari társaság, az Apollo Tyres Ltd. visszavonja a gyöngyösi 200 millió eurós zöldmezős beruházás tervét, és új helyszínt keres a gumigyárnak Magyarországon, vagy más európai országban.

MTI Gazdaság

A kormány a Fideszt hibáztatja a gumigyár visszatáncolása miatt

A kormányszóvivő szerint a Fidesz az oka annak, hogy az indiai gumiipari társaság, az Apollo Tyres Ltd. úgy döntött, visszavonja a gyöngyösi 200 millió eurós beruházás tervét, és új helyszínt keres a gumigyárnak; ezt Daróczi Dávid közölte csütörtökön.