szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Opel és a Volkswagen után már a Fordnál is pótműszakokat kell beiktatni, hogy eleget tudjanak tenni a roncsprémiumnak köszönhetően megugrott keresletnek Németországban.

A Ford kölni üzemében nemcsak a rövidített munkaidő szűnt meg, hanem márciusban és áprilisban a hétvégeken hat pótműszakot is beiktatnak. Április 20-ától naponta 100 autóval többet fognak összeszerelni összesen napi 1850-et.

A roncsprémium januári bevezetése óta több mint négyszeresére nőtt a kereslet Németországban a Ford modellek iránt: az első negyedévben 58 378 megrendelést kaptak a kereskedők, egy évvel korábban 13 317-et.

A Volkswagennél is közölték, hogy pótműszakok váltják fel az eddigi rövidített munkaidőt, a wolfsburgi központi gyárban e hónapban három pótműszak lesz hétvégeken. Az átlagoshoz képest naponta háromszor több megrendelés fut be a kereskedőkhöz, és olykor négy héttel is meghosszabbodik a várakozási idő egy-egy modellre. A VW februárban még ötnapos kényszerpihenőre küldött mintegy 61 ezer dolgozót.

A VW-hez tartozó Skoda is profitál a roncsprémiumból, az első negyedévben háromszor annyi megrendelést kapott, mint egy évvel korábban. Az év egészében kétszámjegyű növekedést várnak az értékesítésben tavalyhoz képest. Az idén legkevesebb 133 ezer Skoda eladására számítanak Németországba a tavalyi 121 ezer után. A Skoda piaci részesedése is jobban alakul a vártnál, már 5 százaléknál járnak, miután korábban egész évre 4 százalék körüli részesedést kalkuláltak.

A dél-koreai Kia is a vártnál jobban teljesített, az idén 30 ezer autó eladásával számoltak, de az első negyedben már ennek a felét teljesítették. A román Dacia termelésének több mint 50 százalékát Németországba exportálja.

Az egész német autópiacon az első három hónapban 974 789 új autót helyeztek forgalomba, 12,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Romániában sem lesz roncsautó-prémium

A román környezetvédelmi miniszter szerdán határozottan cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy Romániában is beindítanának egy olyan programot, amelyben a régi autók helyett újakat vásárlók számára akár 2500 eurónak megfelelő "ösztönzést" adna az állam. Nicolae Nemirschi egyszerűen butaságnak nevezte, hogy egyes hivatalos személyek mindenféle pénzösszegekkel dobálóznak.

hvg.hu Autó

Fütyül a kormány a roncsautó-prémiumra

Miközben egyre több uniós államban bevezetik a régi autóért újat programot, a magyar kormány nem kíván foglalkozni ezzel a gazdaságélénkítő eszközzel. Pedig a német példából ítélve megérné.

MTI Autó

Ötmilliárd euróra emelték a roncsprémium keretét

Az év végéig változatlan feltételekkel folyósítják az úgynevezett roncsprémiumot Németországban - döntött szerdai ülésén a német kormány, 5 milliárd euróra emelve az ehhez szükséges pénzalapot.

MTI Autó

Nálunk 20 százalékkal olcsóbb az autó, mint Horvátországban

Már nemcsak kolbászért, hanem autóért is érdemes Magyarországra utazniuk a horvátoknak - fogalmazott címében a horvát Globus hetilap, amely szerint a magyar szalonokban 20 százalékkal olcsóbban is lehet vásárolni, mint a horvát autókereskedőknél.

MTI Gazdaság

Menthetetlen az amerikai autóipar?

Fogy a remény, hogy a kisautó-programok megmentik az amerikai autóipart, a piacnak ez a szegmense bedugult - írta a hétfői The Wall Street Journal, a gyártók azonban továbbra is reménykednek.