szerző:
hvg.hu

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. beruházásokkal és fejlesztésekkel készül a jövőre, ezek jelentős része már tavaly megkezdődött - mondta Székely Csaba vezérigazgató az idei évet értékelve.

"Megéri a vasutat fejleszteni, amit az is bizonyít, hogy a folyamatos fejlesztés alatt álló Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalunkon mind többen használják a vasutat munkába és iskolába járáshoz, holott globálisan csökken az utazási kedv" - vélekedett Székely Csaba. A forgalom növekedéséhez hozzájárult, hogy kocsiparkjukat az Ausztriában már bizonyítottan népszerű Schlieren típusokkal fejlesztették, amelyből tizennyolcat állítottak forgalomba.

Székely Csaba kiemelte, hogy a 2009 őszén a kivitelezési szakaszba lépett a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztése. Ez Magyarország első olyan vasúti közlekedésfejlesztési nagyprojektje, amelyet a 2007-2013 közötti időszakban támogatásáról biztosított az Európai Unió. További elismerés, egyúttal hatalmas felelősség a vezérigazgató szerint, hogy a közel 50 milliárd forintos, az EU által 2009 nyarán jóváhagyott modernizációs program költségeinek 85 százalékát Brüsszel állja.

Új pályát is építenek

A szombathelyi pályaudvar
© MTI

A rekonstrukció első ütemében 22 kilométeren új pályát építettek, megkezdték a megállóhelyek átépítését, a beruházást 2010-ben is folytatják, villamosítják a Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vasútvonalat, korszerű biztosítóberendezést telepítenek a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon, 4 új villamos-motorvonatot vásárolnak, és Sopronban egy közúti alul-, Szombathelyen pedig egy felüljárót építenek - mondta Székely Csaba.

A GYSEV vezérigazgatója elmondta, hogy a logisztikai tevékenység erősítése érdekében egy új, 6600 négyzetméteres, komplett informatikai háttérrel és polcrendszerrel felszerelt raktárcsarnokot építenek 2010 tavaszára Sopronban, ezzel 28 000 négyzetméterre bővítik a vállalat raktárkapacitását. A 1,5 milliárd forintos beruházásra a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében kerül sor.

Visszaesik az árufuvarozás

Ugyanakkor a GYSEV 2009-ben valószínűleg nem érte el a 2008-as több mint 6 millió tonna árufuvarozási teljesítményét, bár az év utolsó napjainak szállítmányai  még befolyásolhatják az eredményt - tette hozzá. Utalt arra, hogy az  árufuvarozás vasúton és közúton egyaránt csökken, és ezt a trendeket látva újragondolják árufuvarozási tevékenységüket.

Ugyanakkor a személyszállításban a lehetőséget kihasználva növelni tudják a szolgáltatás színvonalát a vasúton és az azt kiegészítő területeken.

A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy stratégiájukban megfogalmazták, bővülni szeretnének a Nyugat-Magyarországot és Kelet-Ausztriát magában foglaló régióban. Ez a célkitűzést továbbra is aktuálisnak tartják, de tudomásul kell venni, hogy ez nem csak  közlekedésszakmai - a MÁV-ot és az osztrák vasutat, az ÖBB-t érintő - téma, hanem általános politikai döntést is igényel.

A vezérigazgató úgy vélekedett, hogy bár elemzők szerint kifelé halad a gazdaság a recesszióból, az alagút vége még nem látszik, ezért 2010-ben is nehéz évvel számolnak. A GYSEV árufuvarozási tevékenységét újrapozícionálja, fenntartva a vasút sajátosságaiból adódó, természetes kooperációt a Rail Cargo Austriával és a Rail Cargo Hungariával. A GYSEV-nek lépésenként ugyan, de határozottabban érdemes megjelennie ezen a piacon is - mondta Székely Csaba.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Rendőrnek adta ki magát a férfi, aki szexre kényszerített egy nőt Kőbányán

Rendőrnek adta ki magát a férfi, aki szexre kényszerített egy nőt Kőbányán

Drágulnak a repülőjegyek Németországban a klímaváltozás miatt

Drágulnak a repülőjegyek Németországban a klímaváltozás miatt

A tájfun idején a hajléktalanokat nem engedték be a tokiói óvóhelyekre

A tájfun idején a hajléktalanokat nem engedték be a tokiói óvóhelyekre

Gulyás Gergely nem kér bocsánatot, amiért „beteg kisgyereknek” nevezte Greta Thunberget

Gulyás Gergely nem kér bocsánatot, amiért „beteg kisgyereknek” nevezte Greta Thunberget

Menet közben kapott agyvérzést egy kamionsofőr az M1-esen

Menet közben kapott agyvérzést egy kamionsofőr az M1-esen

Drón okozott gondot Ferihegyen, korlátozni kellett a forgalmat

Drón okozott gondot Ferihegyen, korlátozni kellett a forgalmat